اعتراض جامعه کارگران به دیوان عدالت اداری ارسال می‌شود

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: اعتراض جامعه کارگری به افزایش دستمزد در قزوین هم همراه با سراسر کشور در قالب ثبت و ارسال شکایت به دیوان عدالت اداری درحال انجام است

به گزارش تازه‌نیوز، عیدعلی کریمی  درباره وضعیت دستمزد گفت: در رابطه با افزایش دستمزد همچنان معتقدیم دولت و وزیر کار کوتاهی کرده و افزایش دستمزد تعیین شده با اتفاق نظر جامعه کارگری نبوده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ادامه داد: در زمان افزایش دستمزد عنوان شد که درصورتی که تورم بالای ۲۰ درصد باشد، حقوق‌ها ترمیم می‌شود، درحال حاضر براساس اعلام مراجع رسمی تورم خیلی بیشتر از این میران است و بالای ۴۰ و ۵۰ درصد است.

به نقل از ایلنا، وی عنوان کرد: قیمت کالاهای اساسی حتی در بخش دولتی هم افزایش قابل توجهی پیدا کرده که این میزان در کالاها و خدمات بخش خصوصی بیشتر هم می‌شود، قیمت‌گذاری‌ها و قیمت مصرف کننده هم وضعیت باثباتی ندارد و با این روند ترمیم دستمزد ضرورت دارد.

این فعال کارگری با بیان اینکه امسال با عنوان “مهار تورم و رشد تولید” نامگذاری شده، گفت: درحال حاضر روند کنونی نشان می‌دهد این شعار برعکس عمل می‌شود، دولت باید زیرمجموعه‌های خود را کنترل کند؛ رشد تولید هم با فعالیت کارگران محقق می‌شود اما به دلیل وضعیت دستمزد ۶۵ درصد نیروی کار به سمت فعالیت‌های خدماتی روی آورده‌اند که در تولید تاثیر منفی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: ارسال شکایت جامعه کارگری به دیوان عدالت اداری درحال انجام است و دیوان حتی یک مورد شکایت را هم باید بررسی کند و امیدواریم این اقدام دسته جمعی باعث شود سریعتر حکم به نفع کارگران صادر شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.