روز خوب بورس در پایان معاملات یکم خرداد/ شاخص کل چندهزار واحد رشد کرد؟

طی معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس بیش از ۱۵ هزار واحد صعود کرد و شاخص کل فرابورس توانست دوباره وارد کانال ۲۹ هزار واحد شود.

به گزارش تازه‌نیوز، شاخص کل بورس امروز با ۱۵ هزار و ۸۰۵ واحد صعود تا رقم دو میلیون و ۳۱۸ هزار واحد افزایش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۱۲ هزار و ۷۹۷ واحد افزایش رقم ۷۷۶ هزار و ۸۵۳ واحد را ثبت کرد.

در این بازار ۸۶۵ هزار معامله به ارزش ۱۱۲ هزار و ۸۰۳ میلیارد ریال انجام شد.

در این بازار ۲۳۵ نماد مثبت و ۱۰۷ نماد منفی بودند که از میان آن‌ها بانک ملت و مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

بیشتر بخوانید:

ورود فرابورس به کانال ۲۹ هزار واحد

شاخص کل فرابورس نیز امروز توانست با ۳۰۳ واحد صعود کانال از دست رفته ۲۹ هزار واحد را پس بگیرد و تا رقم ۲۹ هزار و ۲۴۱ واحد صعود کند.

معامله گران این بازار ۳۹۶ هزار معامله به ارزش ۱۱۰۱ میلیارد ریال انجام دادند.

۲۲۹ نماد فرابورسی مثبت و ۱۰۶ نماد منفی بودند که از میان آن‌ها سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، ایران خودرو دیزل و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

بیشترین حجم معاملات متعلق به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و بیشترین ارزش معاملات نیز متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.