آذربایجان خواستار صلح با ارمنستان شد: علی‌اف از صلح طولانی‌مدت گفت

رئیس جمهور آذربایجان گفت: ما معتقدیم که امضای توافقنامه صلح اجتناب ناپذیر است و تلاش می کنیم برای رسیدن به این هدف تلاش های سازنده ای داشته باشیم. البته این توافقنامه صلح باید شامل هنجارها و اصول بین المللی باشد.

به گزارش تازه‌نیوز، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در سفر به لیتوانی که امروز دوشنبه انجام گرفت، طی سخنانی با اشاره به وضعیت قفقاز گفت: امیدواریم که مذاکرات صلح در نهایت، صلح طولانی مدت را در قفقاز به ارمغان بیاورد.

به نقل از تسنیم، وی افزود: ما معتقدیم که امضای توافقنامه صلح اجتناب ناپذیر است و تلاش می کنیم برای رسیدن به این هدف تلاش های سازنده ای داشته باشیم. البته این توافقنامه صلح باید شامل هنجارها و اصول بین المللی باشد.

امروز همچنین پاشینیان نیز طی نشست خبری گفته بود: بحران سیاسی-نظامی در ارمنستان همچنان ادامه دارد. دولت ارمنستان حمایت از دستور کار صلح را روش اصلی غلبه بر این تنش می داند. مذاکرات مفصلی برای تفاهم صلح با آذربایجان و روابط با این کشور در جریان است و بر روی کاغذ امیدواریم که در کوتاهترین زمان به امضای تفاهم برسیم.

نخست وزیر ارمنستان یادآور شده بود که جامعه جهانی بر این باور است که دو طرف باید تمامیت ارضی یکدیگر را به رسمیت بشناسند و افزود: ارمنستان نیز با این منطق هم نظر است و مذاکرات نیز بر اساس این منطق دنبال می شود و سازوکارهای بین المللی برای تضمین گفتگوی استپانکرت (قره باغ)و باکو بسیار مهم است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.