عضو کمیسیون امنیت ملی: اشتباه اردوغان تکرار شود برخورد قاطع می‌‎کنیم

رئیس کمیته دفاعی مجلس یازدهم به بی‌توجهی اردوغان به واقعیت‌های تاریخی اشاره کرد و گفت: اردوغان با تفرقه‌اندازی درصدد این است که از آب گل‌آلود ماهی بگیرد، در طول سال‌های گذشته نیز ترکیه فرصت‌طلبی خود بارها نشان داده است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از فارس، سید علی آقازاده امروز با اشاره به تحریکات و شیطنت‌های  تجزیه‌طلبان و ضد انقلابیون در رابطه با برخی از مناطق جمهوری اسلامی ایران در طول انقلاب اظهار کرد:  تحریک قومیت‌ها، پان‌ترکیسم و ایجاد حکومت‌های خودمختار از برنامه‌های دشمنان انقلاب اسلامی در طول دوران انقلاب اسلامی بوده است.

وی با اشاره به صحبت اردوغان در آذربایجان گفت: چنین انتظاری از آقای اردوغان نمی‌رفت که این‌گونه واقعیت‌های تاریخی را نادیده بگیرد، با توجه به همسایگی ایران با آذربایجان و اشتراکات تاریخی و فرهنگی ارتباط جمهوری اسلامی ایران با آذربایجان در قرن اخیر مشهود است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در قرن اخیر رابطه خوبی با آذربایجان داشته خاطرنشان کرد: اگرچه آذربایجان با رژیم منحوس صهیونیستی و گروه‌های مشکوک ارتباط دارد اما جمهوری اسلامی به دلیل ارتباط فرهنگی، دینی و تاریخی رابطه برادرانه خود را حفظ کرده است.

رئیس کمیته دفاعی مجلس یازدهم به بی‌توجهی اردوغان به واقعیت‌های تاریخی اشاره کرد و افزود: اردوغان شاید متوجه شرایط نبوده و شاید نمی‌تواند ارتباط جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان  و کشورهای منطقه را تحمل کند، لذا با تفرقه‌اندازی درصدد این است که از آب گل‌آلود ماهی بگیرد، در طول سال‌های گذشته نیز ترکیه فرصت‌طلبی خود بارها نشان داده است.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احضار سفیر ترکیه در پی این اتفاق بیان کرد: احضار سفیر و اقدامات متداول صورت گرفته و خواهد گرفت اما در صورت ادامه چنین برخوردهایی جمهوری اسلامی ایران با جدیت برخورد خواهد کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.