پای آمریکا به درگیری آذربایجان و ارمنستان باز شد!

یکی از دیپلمات های آمریکایی خبر داد که این کشور پیشنهادهایی را برای پیشبرد فرایند صلح در اختیار طرف های درگیر قرار داده و ارمنستان و جمهوری آذربایجان در حال بررسی آنها هستند. نخست‌وزیر ارمنستان اخیرا ادعای آمریکا مبنی بر پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان با ایفای نقش واشنگتن را رد کرده بود.

به گزارش تازه‌نیوز، تارنمای خبرگزاری آرمن پرس امروز به نقل از سخنان دِرِک هوگِن، دستیار ارشد مدیرکل اداره اروپا و اوراسیای وزارت امور خارجه آمریکا خبر داد که واشنگتن در جریان میزبانی نشست اخیر وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان، پیشنهادهایی را به طرفین درگیر ارائه داده و باکو و ایروان مشغول مطالعه آنها هستند.

به نقل از ایسنا، هوگن در جلسه اخیر یکی از کمیته های فرعی کمیته امور خارجی مجلس آمریکا با اشاره به همکاری نزدیک واشنگتن و بروکسل در حل و فصل مناقشه قره باغ اعلام کرد که سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان با همتایان آلمانی و فرانسوی خود نیز دیدار خواهند کرد.

وی گفت: راه درازی در پیش داریم.

به گفته این دیپلمات آمریکایی، رفع انسداد گذرگاه لاچین از سوی وزارت امور خارجه آمریکا و آنتونی بلینکن پیگیری می شود.

پیشتر مقام های آگاه به روزنامه فایننشال تایمز گفته بودند که شارل میشل رئیس شورای اروپا به همراه الهام علی اف و نیکول پاشینیان ۱ ژوئن (۱۱ خرداد) و در حاشیه اجلاس سران جامعه سیاسی اروپا در مولداوی با سران آلمان و فرانسه دیدار خواهند کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.