چرا قصاص نوید افکاری بزرگنمایی شد؟

نوید افکاری عامل قتل مرحوم حسن ترکمان در حالی صبح روز شنبه 22 شهریورماه قصاص شد که پرونده او به شکل ویژه‌ای در دستور کار دشمنان جمهوری اسلامی برای متهم کردن کشورمان به نقض حقوق بشر قرار گرفت.

به گزارش تازه نیوز، مهمترین شبهات و ادعاهای مطرح شده از سوی جریان معاند در رابطه با این پرونده عبارت بودند از: سیاسی ـ امنیتی بودن پرونده، زیر سوال بردن اصل عاملیت قتل، اعتراف زیر شکنجه، عدم وجود شاکی خصوصی، عدم ارتباط متهم با وکیل، محاکمه غیر علنی، شتاب‌زدگی در روند بررسی پرونده و دادگاه و… 

ادله اثبات جرم از جمله فیلم دوربین مداربسته، چندین نفر شاهد از جمله دوستان مجرم، بررسی تلفن همراه او، بازسازی صحنه قتل به شکل دقیق و در حضور عموم مردم توسط مجرم و اقرار صریح او به انجام قتل از یک سو و نفی هرگونه شکنجه، انتخاب وکیل تعیینی، برگزاری علنی دادگاه، روند دوساله دادگاه و… از سوی دیگر این ادعاهای دروغ را رد می‌کند.

اما چرا رسانه‌های معاند در این پرونده که با روال قانونی و طبیعی خود منجر به صدور و اجرای حکم شد، اقدام به بزرگنمایی کردند؟ اهداف دشمن چه بود؟

دشمن به دنبال توسعه نفرت در جامعه و به دنبال آن کاهش اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت و در نهایت زمینه‌سازی برای خشونت و فروپاشی از درون است.

دشمن به دنبال خشن نشان دادن احکام اسلامی به عنوان مبانی حکمرانی در جمهوری اسلامی است و «قصاص» یکی از مواردی است که از ابتدای انقلاب مورد توجه بوده است.

دشمن با تحریف واقعیت در جنگ روایت‌ها، به دنبال تثبیت روایت وارونه خود و سلب مرجعیت رسانه‌ای از حاکمیت است.

دشمن با مظلوم نشان دادن مجرم و ظالم نشان دادن عدلیه، به دنبال نفی ماهیت عدالت‌طلبی نظام جمهوری اسلامی است تا از این رهگذر هم نزد افکار عمومی داخلی و هم نزد نهادهای حقوق بشری بین‌المللی، ایران را به عنوان یک رژیم سیاسی جائر جا بیاندازد.

بر خلاف آنچه دشمنان از ایران و ایرانی تصویر می‌کنند، واضح است که مردم و نظامی که مکتب انسان‌ساز اسلام و تشیع را الگوی خود می‌دانند، نه تنها از چنین اتفاقاتی خوشحال نیستند که اتفاقا خواستشان رسیدن به جامعه‌ای است که اساسا در آن قتل و جنایتی اتفاق نیافتد که نوبت به اجرای حکم قصاص برسد، اما چه چاره که اگر کسی حق حیات را از کسی سلب کرد نمی‌توان او را در جامعه رها کرد و حق مظلوم را از او باز نگرفت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.