نماینده مجلس از جزئیات حمله گروهک تروریستی به مرز سراوان و نحوه شهادت ۵ سرباز خبرداد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی جزئیات حمله گروهک تروریستی به مرز مشترک بین ایران و پاکستان که منجر به شهادت ۵ مرزبان ایران شد را تشریح کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله افراد مسلح تروریست به برجک مرزبانی در سراوان در مرز با پاکستان و شهادت تعدادی از مرزبانان کشورمان، گفت: پس از این اتفاق هیئتی از کمسیون امنیت ملی مجلس به این منطقه سفر کردند و با مسئولان مرزی و استانی دیدار کردند که این ماموریت امروز به پایان می‌رسد .

به نقل از تسنیم؛ وی افزود: در این سفر بازدید از مرزهای میرجاوه و سراوان و محل حادثه داشتیم، گفت:۴ روز پیش تعداد زیادی از گروهک جیش‌الظلم با عبور از موانع فیزیکی که دولت  پاکستان ایجاد کرده و با همکاری سرویس‌های بیگانه ساعت ۱۱ شب به برجک مرزبانی ایران حمله کرده بودند ؛ ۵ نفر داخل برجک بودند ابتدا تمام برجک در محاصره قرار می‌گیرد و گروهک اقدام به تیر‌اندازی سنگین به سوی برجک می‌کنند و بعد هم در خواست می‌کنند که نیروهای مرزبانی تسلیم شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: نیروهای  مرزبانی تسلیم نمی‌شوند و با آنها مقابله می‌کنند و پاسگاه‌های مجاور را هم در جریان می‌گذارند  که نهایتا گروهک با انواع  تجهیزات و سلاح‌ها از جمله (آر پی جی) و تجهیزات انفجاری و تله‌های انفجاری و .. حمله می‌کنند و پس از مقاومت نیروهای مرزبانی و رسیدن نیروهای کمکی از سایر پاسگا‌های مرزی درگیری‌ها ادامه می‌یابد.
حیدری اضافه کرد: نیروهای کمکی در منطقه حادثه حضور پیدا ‌می‌کنند و بیش از ۱۲ خمپاره به محل استقرار گروهک شلیک کرده که عموما به محل استقرار آنها برخورد می‌کند و همچنین درگیریهای زمینی با آنها دارند که در نتیجه این درگیری‌ها تعداد ۵ نفر از نیروهای مرزبانی به شهادت می‌رسند و تعدادی از نیروهای گروهک تروریستی کشته می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: در نهایت با مقاومت مرزبانی و آتش سنگین نیروهای مرزبانی، بقیه اعضای گروهک تروریستی مجبور می‌شوند از همان محلی که وارد شده بودند به داخل خاک پاکستان فرار کنند.
رئیس کارگروه مرز مجلس بیان کرد: نیروی مرزبانی ایران اعتراض خود را به مسئولان مرزبانی پاکستان اعلام کرده و فیلم و عکس محل ورود گروهک تروریستی را به مرزبانی پاکستان ارائه کرده  که محل ورود آنها دقیقا از نقطه‌ای بود که در داخل پاکستان است و همچنین آنها بر اساس مستندات به داخل کشور پاکستان فرار می‌کنند.

حیدری  با بیان اینکه مسئولان وزارت خارجه و مرزبانی اعتراض خود را به مسئولان پاکستانی اعلام کرده‌اند، گفت: آنچه که  ضرورت دارد یکی این است که این مسئله باید به صورت دیپلماتیک که از سوی وزارت خارجه دنبال شود و این وزارتخانه فعال شود و اجازه ندهد که جریاناتی از داخل پاکستان علیه امنیت کشور فعالیت کنند.
وی تاکید کرد از سوی دیگر باید مرزبانی را مجهز کنیم و تجهیزات بیشتری در اختیار آنها قرار دهیم و امیدواریم که دولت و مجلس چاره‌اندیشی کنند و اعتبارات لازم را در اختیار مرزبانی قرار دهند که مرزبانی بتواند برای مقابله با این پدیده‌های ضد امنیتی مقابله کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه نیروهای معاند و گروهک‌های تروریستی منتظر انتقام سخت نیروهای ایران باشند، گفت: پیشنهاد بنده به عنوان عضو کمسیون امنیت ملی مجلس این است که اگر دولت پاکستان نا‌توان از ایجاد امنیت در مرزها است ایران می‌تواند کمک کند تا در داخل خاک پاکستان و با پیشنهاد خود پاکستان امنیت ایجاد کند؛ ما این توانایی را داریم مانند زمانی که داعش به مرزهای ما با عراق نزدیک شده بود، دولت عراق موافقت کرد که ما در صورتی که داعش به مرزهای کشورمان نزدیک شد بتوانیم تا عمق ۳۰ کیلومتری وارد عراق شده و با آنها مقابله کنیم.
رئیس کارگروه مرز مجلس در پایان اضافه کرد: اگر  پاکستان توان ندارد اجازه بدهد که نیروهای ما که آمادگی لازم را دارند با همکاری و توافق دولت پاکستان در داخل خاک این کشور با پدیده‌های ضد امنیتی برخورد کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.