قالیباف: ‌ بالای اتوبان کرج موشک نقطه‌زن تولید می‌کنیم اما پایین اتوبان در تولید یک قطعۀ ماشین ماندیم

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس معتقد است چرا وقتی بالای اتوبان موشک نقطه‌زن تولید می‌کنیم، پایین اتوبان یک واحد تولیدی قطعۀ ماشین مانده‌ایم.

به گزارش تازه‌نیوز، رئیس مجلس با بیان اینکه دفاع مقدس محل جهاد بود، گفت: بالای اتوبان موشک نقطه‌زن تولید می‌کنیم، پایین اتوبان در تولید یک قطعۀ ماشین مانده‌ایم. این دقیقاً تفاوت دو فرهنگ است؛ در اقتصاد هم درگیر این تفاوتیم.

به نقل از تسنیم، مهم‌ترین بخش‌های سخنرانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در صبح امروز پنجشنبه، ۴ خرداد ماه در جریان سفری یک‌روزه به مناطقی از استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، را می‌خوانید:

 

حمله دشمن به چذابه، حمله در کانال ماهی در جریان عملیات کربلای ۵ نیز از نقاط پرفشار جبهه‌ها بود تا جایی که به خدا می‌گفتیم از خیر رسیدن به قدس و کربلا گذشتیم و فقط همین تکه خاکریز را برای ما حفظ کن! زمانی هم بود که حتی نمی‌توانستیم خاکریز خود را حفظ کنیم و از خدا می خواستیم فرصتی برای بازگرداندن شهدا به پشت خط به ما بدهد.
مشکلات ما از این نیست که امکانات، منابع انسانی، نیروی متخصص و جوان نداریم که از قضا امروز در حوزه تولید دانش که در واقع محل تولید ثروت نیز قلمداد می‌شود، بهترین جوانان را داریم لذا این بهترین فرصت است چرا که طی ۸ سال آینده دیگر این فرصت به دلیل عدم وجود پنجره جوانی جمعیت با این قابلیت، شاید نباشد.

روزی که کشور ۱۲۰ میلیارد دلار ثروت داشت، ۲۵ درصد تورم داشتیم اما روزی که درآمد کشور از محل نفت ۲۰ میلیارد دلار شد باز هم ۲۵ درصد تورم داشتیم؛ لذا باید پرسید مابه التفاوت این ثروت چه نقشی در کاهش تورم دارد. گاهی اوقات ثروت زیاد، الزاما تورم را کاهش نمی‌دهد؛ رویکرد، جهت‌گیری، انتخاب درست و سپردن کار به کاردان می‌تواند ما را موفق کند.
امروز هیچ کاری مهم‌تر از گره گشایی از مشکلات مردم نیست که بنده و امثال بنده مسئول این کار هستیم و باید بستر را برای حضور مردم و جوانان فراهم کنیم و این جوانان هستند که باید این موضوع را مطالبه کنند و در میدان کار قرار گیرند کما اینکه در مقطع دفاع مقدس نیز رزمندگان همین کار را کردند.
حتماً در گذشته نیز دانشجویان، دانش‌آموزان، معلمان و روحانیون بیش از سایر اقشار به جبهه‌ها اعزام شدند و بیشتر شهید دادند که این موضوع نشان می‌دهد در این مقطع نیز جوانان باید در میدان باشند و ما نیز وظیفه داریم کار را برای آنها تسهیل کنیم.
مجلس و دولت تلاش دارند در جریان بررسی برنامه هفتم، فرصت‌ها را به عنوان پیشران فراهم کنند تا با استفاده از فرصت‌های مادی کشور بتوانیم به سمت مولدسازی برویم و تحرکی در کشور ایجاد شود که اگر این مبانی را به درستی پیش ببریم می‌توانیم اقتصاد را به ثبات برسانیم.

زمانی که در ناجا بودم مشکلات امنیتی زیادی در مرزهای شرقی ایجاد شده بود که مشکلات آن تا آزادشهر هم رفته بود و خرابکارها گروگان‌گیری می‌کردند اما توانستیم آن را ظرف ۸ ماه سروسامان دهیم، در حوزه مسائل اقتصادی نیز مثالی در تفاوت نگاه‌ها در حوزه صنعت را ببینید که در شمال اتوبان تهران-کرج، صنعت هوافضا قرار دارد و ۱۵۰ متر پایین اتوبان، صنعت خودروسازی است.
تکنولوژی شمال اتوبان در صدر تکنولوژی‌های دنیا قرار دارد که توسط جوانان ما دنبال می‌شود و پایه‌های آن در دفاع مقدس گذاشته شده و فرهنگ آن به امروز رسیده است.

جوانان ما توانسته‌اند گیربکسی در حجم کوچک بسازند که چند صد دور در دقیقه توانایی چرخش دارد اما زمانی که به صنعت خودروسازی می‌نگریم می‌بینیم حجم زیادی از خودروها خوابیده است چون هنوز نمی‌توانیم گیربکس اتومات بسازیم یا پمپ برف پاک کن نداریم! چگونه است که در شمال اتوبان می‌توان صنعت هوافضا را پیش برد اما در پایین اتوبان در تولید یک قطعه کوچک مانده‌ایم و این همان تفاوت در فرهنگ است.

به دلیل قدرتی که در حوزه بازدارندگی داریم، دشمنان سلطه و سلطه‌گر ما و در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی جرأت فشار نظامی به ما را ندارند اما توانسته‌اند ضعف ما در اقتصاد که باعث تغییر ادراک مردم شده است را به‌عنوان نقطه ضعف گرفته و باعث شوند دروغ هایشان در فضای مجازی جا بیفتد و حقیقت‌ها باور نشود. آنها توانسته اند بر جوانان ما تأثیر بگذارند.
دشمن از همین نقاط فشار می‌آورد و نتیجه آن این می‌شود که مردم با شک و تردید و سوال به باورها و ارزش‌های خود بنگرند. امروز پدر و برادری که در جبهه جنگیده است، فرزند و نوه‌ای دارد که از او می پرسد چرا جنگیده است؟ چون در عمل نتوانسته‌ایم پاسخ درست به آنها بدهیم و علت آن نیز همین اشکال است که اگر آن را حل کنیم می‌توانیم در مسیر درست حرکت کنیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.