وزیر ارشاد: درخصوص برخورد با رفتار برخی سلبریتی‌ها برنامه‌هایی تدارک دیدیم

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد گفت: درخصوص برخورد با رفتار برخی سلبریتی‌ها برنامه‌هایی تدارک دیدیم که اتفاقات خوبی رقم خواهد زد. البته فعلا نمی‌توانم جزئیات آن را بگویم.

به گزارش تازه‌نیوز، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص برخورد با رفتار برخی سلبریتی‌ها گفت: پیش‌بینی‌هایی در این زمینه داشتیم که براساس آن اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد که البته فعلاً نمی‌توانم جزئیات آن را مطرح کنم.

محمدمهدی اسماعیلی اظهار کرد: به منظور ارتقای فرهنگ در سطح کشور طرحی را آماده کردیم که برای ائمه جمعه سراسر کشور ارسال شده تا پس از اخذ نظرات آنان به تصویب نهایی برسد.

به نقل از فارس، وی افزود: طرح ارتقای شاخص‌های فرهنگی متناسب با فرهنگ و شرایط هر منطقه تدوین می‌شود که در آن برش شهرستانی نیز تعریف شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: برای اجرای نقشه مهندسی فرهنگی و تقویت بنیان فرهنگی، طرح لازم تهیه شده که در این رابطه نقشه فرهنگی استان همدان هفته گذشته رونمایی شد.

وی افزود: به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی برای هر استان و شهرستان به‌دنبال ایجاد یک بودجه ویژه هستیم که لازم است متناسب با هر شهرستان بین آنان توزیع شود.

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه همدان یک استان ویژه است از ایجاد یک منطقه ویژه فرهنگی بین همدان و زنجان خبر داد و گفت: یکی از موضوعات مهم دیگری که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال پیگیری است، احداث جاده یا بزرگراه حکمت است که سهرورد در استان زنجان را به همدان متصل کند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از این کار ایجاد یک منطقه فرهنگی است که فارغ از نگاه اقتصادی و گردشگری به مسائل فرهنگی توجه کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ایجاد یک زنجیره بزرگ کتاب‌فروشی خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های وزارت ارشاد با هدف گسترش فرهنگ مطالعه ایجاد زنجیره بزرگ کتاب‌فروشی در تمام شهرستان‌هاست که تامین کتاب آن همراه با تخفیف و یارانه با وزارت ارشاد خواهد بود.

وی تصریح کرد: طبق پژوهشی به عمل آمده سرانه مطالعه کتاب در کشور ۳۳ دقیقه در روز است که باید با اجرای طرح شاخص‌های فرهنگی این رقم را افزایش داد.

اسماعیلی با بیان اینکه طبق تحقیقات به عمل آمده ۹۱ درصد جوانان موسیقی پاپ گوش می‌کنند و پنج میلیون نفر بالای ۲۱ ساعت در هفته بازی‌های کامپیوتری انجام می‌دهند گفت: امروز موسیقی پدیده غالب در بین جوانان است که ما بر این اساس کارهای فرهنگی خوبی را در تهران انجام دادیم و به موفقیت‌هایی نیز رسیدیم.

وی افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته در دو سال اخیر ۴۰۰ هزار نفر در کنسرت‌هایی که در کشورهای اطراف ایران برگزار شده بود اقدام به خرید بلیط کرده و در کنسرت‌ها شرکت کرده بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه می‌توان پدیده‌های فرهنگی را مدیریت کرد افزود: ما در یک مقطع ۲۰ روزه در تهران کنسرت‌هایی برگزار کردیم و طی این مدت یک میلیون بلیط با متوسط ۵۰۰ هزار تومان در ایران فروخته شد که البته مکان برگزاری کنسرت‌ها کاملاً از طریق دوربین کنترل شده بود و طی این مدت فقط در یکی از کشورهای اطراف ما کنسرت با حضور یکی از خواننده‌ها برگزار شد.

وی با بیان اینکه ما آماده حمایت از آثار فرهنگی فاخر در سطح شهرستان‌ها هستیم اضافه نمود: گاهی اوقات در شهرستان‌ها موسیقی آثاری به‌وجود می‌آید که کل کشور و حتی کشورهای دیگر را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد که نمونه آن اثر “سلام فرمانده” بود که در شهر لنگرود اجرا شد و پس از آن جهانی شد.

اسماعیلی در ادامه به بحث لایحه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوباتی را در این زمینه داشتیم و پس از مباحث زیادی که روی آن صورت گرفت گفته شد این یک لایحه قضایی است و دولت نمی‌تواند در آن دست ببرد.

وی افزود: سرانجام پس از طرح مباحث مختلف دولت تصمیم گرفت این لایحه را با دیدگاه خود به مجلس ارسال کند تا پس از تصویب به قانون تبدیل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با سایر محصولات فرهنگی نیز تصریح کرد: برخی در رابطه با روند تهیه فیلم‌های نمایش خانگی به وزارت ارشاد انتقاد دارند در حالی که نمایش خانگی در اختیار وزارت ارشاد نیست و مربوط به صدا و سیما است.

وی در خصوص برخورد با رفتار برخی سلبریتی‌ها گفت: من بیشترین درگیری را با افراد متخلف و چهره‌های مشهور داشته‌ام و خوشبختانه پیش‌بینی‌هایی در این زمینه داشتیم که براساس آن اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد که البته نمی‌توانم جزئیات آن را در این جلسه مطرح کنم.

اسماعیلی در ارتباط با فعالیت‌های قرآنی گفت: اولویت اساسی ما کارهای قرآنی است و هر جا که فعالیت و برنامه قرآنی انجام شود با تمام قدرت از آن حمایت خواهیم کرد.

وی در رابطه با تصویب روز نهاوند در تقویم گفت: طبق مصوبه فقط روز استان در تقویم ملی ثبت می‌شود و روز شهرستان‌ها در تقویم استانی می‌تواند لحاظ شود که در این رابطه شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد خود را به استان اعلام کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.