باهوش‌ترین فرد جهان در سال ۲۰۲۳ چه کسی است؟ +عکس

شاید برای شما جالب باشد که باهوش ترین فرد جهان چه کسی است؟ البته اطلاق عبارت با هوش ترین فرد جهان از نظر علمی چندان جامع نبوده و ما این تقسیم بندی را بر اساس استاندارد آی کیو مطرح می کنیم.

به گزارش تازه‌نیوز، معیار ضریب هوشی یا همان آی کیو معمولا برای اندازه گیری سطح هوش افراد استفاده می شود. در این روش، نمرات توسط شرکت ‌کنندگانی که تست ‌های استانداردی را انجام می ‌دهند جمع ‌آوری می ‌شوند. این سوالات به نوعی طراحی شده اند که توانایی ‌های فرد را در حل معماها، حافظه و غیره می ‌سنجد.

بر اساس میانگین امتیازی که معمولاً حدود ۱۰۰ است، نمره آی کیو داده شده شما نسبت به هوش عمومی جامعه در حد مناسب بوده و نمره زیر ۸۵ به عنوان یک نمره ضعیف و امتیاز ۱۳۰و بالاتر به عنوان فرد باهوش دسته بندی می شود. البته باید توجه داشت که تنها حدود ۲ درصد انسان ها نمره آی کیو بالاتر از ۱۳۰ دارند.

به نقل از سیناپرس، علی رغم تدوین و ارائه این روش های امتیازبندی، قضاوت دقیق هوش امری دشوار بوده و به دلیل تفاوت‌ های فرهنگی و عوامل دیگر همیشه ارزش دارد که نمرات آی کیو را به طور نسبی در نظر بگیریم.
نتایج یک مطالعه که در مجله تخصصی Frontiers In Systems Neuroscience منتشر شد، بیان می‌ کند:نمرات آزمون ‌های هوش اغلب اشتباه گرفته می ‌شوند و می ‌توان از آنها سوء استفاده کرد.

در این میان عامل دیگری که باید در نظر گرفت این است که نمره آی کیو یک واحد اندازه گیری قطعی نیست. برای مثال، فردی با نمره ۱۳۰ به هیچ عنوان ۳۰ درصد باهوش‌ تر از فردی با نمره آی کیو ۱۰۰ محسوب نمی شود. از سوی دیگر با توجه به تغییراتی که در آزمون‌ های تست هوش در طول دهه‌ ها ایجاد شده است، مقایسه نمرات کسب شده در زمان‌ های مختلف نیز دشوار است.

از نظر تئوری، هیچ محدودیتی برای نمرات آی کیو وجود ندارد. ولی نمره ۲۰۰ اغلب به عنوان اوج امتیاز نظری در نظر گرفته می شود، اما برخی از افراد از این عدد عبور کرده اند.

در حال حاضر چه کسی بالاترین ضریب هوشی را در جهان دارد؟
گزارش های رسمی نشان می دهد: فردی به نام ترانس تائو که تصویر وی را در این گزارش مشاهده می کنید، بالاترین امتیاز آی کیو را در حال حاضر در جهان به خود اختصاص داده است. این فرد با امتیاز چشمگیر بین ۲۲۵ تا ۲۳۰ هم اکنون با هوش ترین فرد شناسایی شده در جهان محسوب می شود که یک ریاضیدان چینی – آمریکایی است.

با این حال، باید اذعان داشت که یک بانو به نام مرلین ووس ساوانت ضریب هوشی بالاتری در طول تاریخ داشته و در فاصله زمانی سال های ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۹ توانست رتبه بین ۲۲۸ تا ۲۳۰ را به خود اختصاص دهد.
در خاتمه گفتنی است در حال حاضر کریستوفر هیراتا با امتیاز خیره کننده ۲۲۵ دارای دومین امتیاز بالای ضریب هوشی تایید شده در جهان محسوب می شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.