پیش بینی بورس هفته سوم خرداد/ ریزش سنگین شاخص کل؟ +اینفوگرافیک

پیش بینی شاخص کل بورس در هفته سوم خرداد به چه صورت خواهد بود؟

به گزارش تازه‌نیوز، بورس تهران هفته دوم خردادماه را در مسیری نوسانی پیمود و کاهش چشمگیر ارزش معاملات را تجربه کرد. به نحوی که میانگین ارزش معاملات خرد در این هفته کمتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان بود. این روند حاکی از کاهش رمق معاملات و بی‌رغبتی سهامداران برای ورود به داد و ستدهاست.

کارشناسان بازار سرمایه در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز، به پیش‌بینی مسیر بازار سهام در هفته پیش رو پرداخته‌اند. هفته‌ای که تنها سه روز به معامله‌گران مهلت داد و ستد داده است.

پیش بینی بورس هفته سوم خرداد

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی تحلیلگران بازار سهام عموما بر تعادل بازار طی سه روز معاملاتی هفته پیش رو استوار است. برخی از کارشناسان حتی عنوان می‌کنند که این روند متعادل، تمایل بیشتری به سمت منفی خواهد داشت. پیام الیاس‌کردی و بهمن فلاح از طرفداران این نظریه هستند.

در همین حال کارشناسان عنوان می‌کنند که طی این هفته، سهام ریالی بیش از دیگر سهم‌ها مورد توجه خواهد بود؛ ضمن آنکه برزو حق‌شناس، سهام شاخص‌ساز را در این هفته افزایشی می‌بیند. بر اساس قاطبه اظهارات اما این هفته، تک‌سهم‌ها می‌توانند سرمایه‌گذاران را از داد و ستدها راضی کنند.

گفتنی است در هفته گذشته با وجود نزولی بودن عموم بازار، برخی سهم‌ها توانستند برخلاف نماگرهای بورس رفتار کنند و تا حدودی به ارزش خود بیفزایند. اما در این میان «وتوسکا» توانست رشدی بیش از ۳۸ درصدی را در این هفته به ثبت برساند.

نماد ثامان توانست گلیم خود را از آب بیرون بکشد و رشد ۲۸ درصدی را در این بازار سرخ به سهامداران هدیه دهد. تحلیل تکنیکال سهم نشان می‌دهد سطوح ۲۷ هزار ۷۹۰ و ۴۶ هزار و ۴۷۰ ریال مهم‌ترین حمایت و مقاومت پیش روی سهم هستند.

نگاهی به معاملات بورس در هفته دوم خرداد نشان می‌دهد که عموم بازار سهام در طرف منفی، نوسان داشتند. البته خنصیر با افت ۲۰ درصدی، بدترین عملکرد را در میان سهم‌های سرخ بازار ثبت کرد و به هزار و ۶۰۳ تومان رسید.

سطح هزار و ۵۴۱ تومان مهم‌ترین حمایت شناسایی شده سهم برای جلوگیری از افت بیشتر ارزش سهام خنصیر است. ثپردیس و فپنتا نیز حدود ۱۸ درصد کاهش قیمت داشتند و به حمایت‌های خود نزدیک‌تر شدند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.