مرد کلاهبردار پس از مرگش بازداشت شد!

مرد شیاد که با شگردی ماهرانه دست به کلاهبرداری زده بود و با جعل گواهی فوت سعی بر پنهان ماندن این تبهکاری‌اش داشت، دستگیر شد.

به گزارش تازه‌نیوز، سرهنگ کارآگاه «علی ولی‌پور گودرزی» رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: اوایل شهریورماه سال گذشته شخصی با استفاده از جعل اسناد، زمین‌های اطراف شهر تهران را به خریداران می‌فروخت که با وقوع این کلاهبرداری موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره ۸ پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

به نقل از ایران، وی افزود: شاکیان این پرونده پس از مراجعه به پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشتند؛ متهم پس از شناسایی افرادی که قصد خرید زمین داشتند، با آنان تعامل و ارتباط تنگاتنگ برقرار و اظهار می‌کرد مالک زمین است و قصد فروش زمین را دارد و با جعل اسناد، زمین‌های موردنظر خریداران را به آنان می‌فروخت و پس از رسیدن به خواسته خود، متواری می‌شد و شاکیان از هر طریقی که برای شناسایی وی مراجعه می‌کردند، اطرافیان متهم اعلام می‌داشتند که نامبرده فوت شده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت در ادامه تصریح کرد: کارآگاهان تیزبین پلیس آگاهی پس از تحقیقات ابتدایی به این موضوع مشکوک شده و با استفاده از روش‌های علمی و اطلاعاتی کشف جرم، بدواً تحقیقات میدانی را آغاز کردند و از زنده بودن متهم مطمئن و موفق شدند مخفیگاه وی را در شرق تهران شناسایی کرده و پس از هماهنگی قضایی در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به آگاهی تهران منتقل کنند.

سرهنگ گودرزی بیان کرد: متهم ۲۵ ساله پس از دستگیری معترف به کلاهبرداری و اخذ وجوه از شاکیان شده و با جعل گواهی فوت متواری می‌شد. کارآگاهان با بررسی سوابق کیفری وی دریافتند که متهم در گذشته نیز چندین سابقه کلاهبرداری داشته و محکوم به تحمل حبس شده است. سرهنگ کارآگاه در پایان خاطرنشان کرد: متهم جهت تحمل کیفر حبس به شعبه یکم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی ناحیه ۲ تهران اعزام شد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.