نکاتی برای محافظت از بینایی و جلوگیری از کوری

مراقبت‌های پیشگیرانه به شما کمک می‌کند چشم‌های خود را سالم نگه دارید و از علل شایع کاهش بینایی جلوگیری کنید.

برای سلامت چشم از یک رژیم غذایی مغذی استفاده کنید

به گزارش تازه‌نیوز، خوب غذا خوردن راه شماره ۱ برای مراقبت از چشمان است. مواد مغذی را به جای مصرف ویتامین‌ها از غذا دریافت کنید.

برای تشخیص زودهنگام مشکلات بینایی، به طور منظم معاینه چشم انجام دهید

معاینات منظم چشم تنها راه تشخیص انواع مشکلات بینایی از جمله بیماری‌هایی مانند گلوکوم است که در مراحل اولیه هیچ علامتی ندارد اما یکی از علل اصلی نابینایی برای افراد بالای ۶۰ سال است.

همین حالا سیگار را ترک کنید تا بعداً از مشکلات چشمی جلوگیری کنید

سیگار به همان اندازه که برای سایر اعضای بدن مضر است، برای چشمان شما نیز مضر است. می‌تواند منجر به بیماری‌های جدی چشمی شود که باعث از دست دادن بینایی یا کوری شود، از جمله دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و آب مروارید.

از چشمان خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

اشعه ماوراء‌بنفش باعث ایجاد تغییراتی در DNA می‌شود که می‌تواند منجر به سرطان پوست روی پلک‌ها و همچنین پیری زودرس پوست اطراف چشم شود.

علاوه بر آن می‌تواند باعث سایر بیماری‌های جدی چشم شود، مانند آب مروارید، دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و سرطان‌های ملتحمه. برای محافظت از چشمان خود در برابر نور خورشید، عینک آفتابی ضروری است.

قانون ۲۰-۲۰-۲۰ را برای جلوگیری از خشکی چشم امتحان کنید

هنگامی که چشمان شما اشک کافی یا نوع مناسب اشک یا لایه اشکی تولید نمی‌کند، به آن خشکی چشم می‌گویند.

از سویی دیگر، یکی از رایج‌ترین علائم خشکی چشم، چشمی است که اشک زیادی در آن وجود دارد، زیرا چشمان شما زمانی که توسط خشکی چشم تحریک می‌شوند، اشک بیشتری تولید می‌کنند. خشکی چشم همچنین می‌تواند باعث سوزش، قرمزی، تحریک و درد شود و بینایی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

برای خشکی چشم ناشی از استفاده از کامپیوتر، قانون ۲۰-۲۰-۲۰ را امتحان کنید: هر ۲۰ دقیقه به مدت ۲۰ ثانیه به چیزی که حداقل ۲۰ فوت دورتر است نگاه کنید.

در صورت امکان از دیابت پیشگیری کنید

رتینوپاتی دیابتی علت اصلی نابینایی در بزرگسالان است. این بیماری شایع چشمی زمانی رخ می‌دهد که قند خون بالا به رگ‌های خونی در شبکیه آسیب می‌رساند که می‌تواند جریان خون را متوقف کند و منجر به تاری دید شود. اگر دیابت نوع ۱، نوع ۲ یا حاملگی دارید، می‌توانید به آن مبتلا شوید و هر چه مدت طولانی‌تری دیابت داشته باشید، احتمال ابتلا به مشکلات چشمی بیشتر می‌شود.

درمان سریع می‌تواند آسیب‌های چشمی را ترمیم کند و از کوری در اکثر افراد جلوگیری کند.

برای جلوگیری از دژنراسیون ماکولا وابسته به سن از چربی‌های اشباع شده اجتناب کنید. این بیماری زمانی اتفاق می‌افتد که بخشی از شبکیه به نام ماکولا آسیب می‌بیند و باعث می‌شود بینایی مرکزی خود را از دست بدهید.

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.