حمله‌های اخیر به روحانیون/ رژیم پهلوی خلع لباس روحانیت را دنبال کرد

عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: موضوع تعرض افراد اندکی به روحانیون موضوع نگران‌کننده‌ای نیست.

به گزارش تازه‌نیوز، احمدحسین فلاحی عضو فراکسیون روحانیت مجلس به رویداد۲۴ می‌گوید: عده‌ای علیه روحانیت فضاسازی به راه انداختند که این مسئله مربوط به دیروز و امروز نیست. سال‌هاست دشمنان نظام برای مبارزه با ارزش‌ها و نماد‌های ارزشی در حال کار کردن روی این قضیه هستند. این موضوع سال گذشته نیز به نوعی وجود داشت، مثل حمله به حسینیه‌ها، مساجد، نماد‌های مذهبی و حتی آتش‌زدن حسینیه‌ها. امسال هم، عده‌ای فضایی علیه روحانیت ایجاد کردند، چون بعد از انقلاب، روحانیت در بعضی از مسند‌ها قرار گرفتند، هجمه‌ها و حمله‌ها بیشتر شد.

این چهره اصولگرای مجلس می‌گوید: حمله‌های اخیر به روحانیون را یک بحث اتفاقی نمی‌دانم و پشت این داستان، یک کار برنامه‌ریزی شده وجود دارد که این روز‌ها تشدید شده است. بعضی گروهک‌ها و فرقه‌ها پشت این قضایا هستند. این دست اتفاقات قبل از انقلاب در زمان پهلوی اول هم بود و این‌قدر تشدید شد که رژیم پهلوی خلع لباس روحانیت را دنبال کرد.

فلاحی می‌گوید: این روز‌ها گروهی از سلطنت‌طلبان، منافقین و کسانی که در خیابان‌ها علیه روحانیت، تحرکاتی انجام می‌دهند، تحت تاثیر فضای رسانه‌ای هستند. این افراد، غالب مردم نیستند و تعداد اندکی‌اند؛ مثل آن تعداد کمی که به نماد‌های چادر و دیگر نماد‌های ارزشی حمله می‌کردند، الان هم به روحانیت حمله می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

او می‌گوید: موضوع تعرض افراد اندکی به روحانیون، اصلاً موضوع نگران‌کننده‌ای نیست. فضایی که برخی وقت‌ها علیه روحانیت صورت می‌گیرد، عموماً با ساخت یک فیلم و سریال تشدید می‌شود و از سوی دیگر، با یک فیلم و سریال دیگر می‌توان آن را خنثی کرد، از این‌رو حل این موضوع نیاز به کار فرهنگی دارد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس می‌گوید: به کوری چشم دشمنان نظام، توده مردم ایران همراه و طرفدار با روحانیت بوده و هستند. الان هم غیر از آن‌هایی که سازمان‌دهی شده‌اند، عده قلیلی در این قضیه گول خورده‌اند. به نظر من، این گول خورده‌ها با فضاسازی فرهنگی آگاه می‌شوند.

نماینده همدان می‌گوید: با کسانی که در این رابطه، متعرض هستند باید کار قضایی، حقوقی و برخورد جدی کرد، چون کسی که در خیابان بدون دلیل مزاحم دیگری می‌شود، مجازات دارد. حمله به نماد‌های مذهبی هم بحثی دیگری است که از طریق قضایی باید بررسی شود. به نظر من بخشی از این حمله‌ها مربوط به اغتشاشات سال ۱۴۰۱ است که ادامه پیدا کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.