قیمت خودروی کلوت اتومات ۶۵۰ میلیون تومان افزایش یافت!/ نظر شورای رقابت‌ چیست؟

برخی کاربران فضای مجازی با ثبت پویشی، خواستار پیگیری درباره علت افزایش قیمت ناگهانی خودرو کلوت اتوماتیک تولیدی شرکت مکث‌موتور شده‌اند.

به گزارش تازه‌نیوز، کاربران خبرگزاری فارس‌ با ثبت پویشی در سامانه با عنوان «اعتراض به افزایش قیمت خودروی کلوت اتومات» عنوان کرده‌اند که شرکت مکث موتور در اقدامی غیرمنتظره و برخلاف روال گذشته، قیمت خودروی کلوت اتومات را ۶۵۰ میلیون تومان افزایش داده است.
کاربران همچنین عنوان کرده‌اند که در این میان بیشترین ضرر شامل حواله‌دارانی می‌شود که در سال ۱۴۰۱ در پیش‌فروش این خودرو شرکت کرده‌ و حدود ۶۰ درصد قیمت خودرو را به حساب شرکت مکث موتور پرداخت کرده‌اند.

بنابراین شرکت مکث موتور با نادیده گرفتن وجه پرداختی ۶۰ درصد قیمت خودرو در سال گذشته، مدعی است که حواله داران باید به قیمت روز خودرو (۵۰ درصد افزایش قیمت کلوت اتومات) مابقی مبلغ را تسویه کنند.
براین اساس امضا کنندگان این پویش از مسئولان خواسته‌اند ضمن بررسی دلیل این افزایش قیمت نجومی کلوت اتومات، اقدامی در جهت جلوگیری از تضییع حقوق حواله‌داران و همچنین تخلفات شرکت موبوطه انجام دهند. 

 

* شورای رقابت: بازار خودروهای تجاری هنوز انحصاری نیست
خبرگزاری فارس موضوع را از سپهر دادجوی توکلی، مدیر مرکز روابط عمومی شورای رقابت، پیگیری کرد، وی در این‌باره گفت: شورای رقابت در حوزه خودروهای تجاری به دلیل اینکه بازار را تا این لحظه انحصاری تشخیص نداده‌، هیچگونه مصوبه‌ای ابلاغ نکرده است.

مدیر مرکز روابط عمومی شورای رقابت اظهار داشت: در حقیقت شورای رقابت براساس مصوبه 543 تنها بازار خودروهای سواری تولید داخل و مونتاژی‌ها را انحصاری تشخیص داده است و قیمت‌گذاری این خودروها را انجام داد که مصوبه قیمت خودروهای تولید داخل‌ اواخر فروردین امسال و مصوبه خودروهای مونتاژی، اواسط اردیبهشت امسال برای اولین بار تصویب شد.

* سازمان حمایت یا تعزیرات به افزایش بیش‌از حد قیمت خودروهای تجاری ورود کنند
وی در پاسخ به این سوال که برای مقابله با افزایش غیرمنطقی قیمت این نوع خودروها (نظیر کلوت اتومات) چه اقدامی می‌توان انجام داد؟ گفت: از آنجا که  شورای رقابت بازار خودروهای تجاری را انحصاری نمی‌داند، بنابراین در مورد افزایش قیمت خودروهایی مانند کلوت اتومات یا خودروهایی از این قبیل که جزء خودروهای تجاری است باید نهادهای متولی مبارزه با گران‌فروشی از جمله سازمان حمایت یا تعزیرات حکومتی باید ورود کنند.

شورای رقابت در فروردین و اردیبهشت امسال قیمت خودروهای سواری تولید داخل و مونتاژی را مصوب کرد، براساس مصوبه شورای رقابت قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو در مصوبه فروردین‌ماهِ شورای رقابت نسبت به قیمت‌های قبلی 29 درصد افزایش یافت‌، اما قیمت مصوب خودروهای مونتاژی کاهش قابل توجهی داشت به‌طوری که قیمت اغلب این خودروها بین 100 تا 800 میلیون تومان کاهش داشت اما قیمت‌گذاری خودروهای تجاری به دلیل تشخیص ندادن بازار انحصاری، انجام نشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.