پزشک سابق کاخ سفید: اجازه دادن به بایدن برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ قصور پزشکی است

رونی جکسون، پزشک سابق کاخ سفید با اشاره به سلامت جسمی و روحی جو بایدن، گفت که کاخ سفید برای اینکه به این رئیس‌جمهور اجازه شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را داده، مرتکب “قصور پزشکی” شده است.

به گزارش تازه‌نیوز، جو بایدن، رئیس‌جمهور ۸۰ ساله آمریکا روز پنجشنبه هنگام اهدای مدرک به دانشجویان آکادمی نیروی هوایی آمریکا در کلرادو روی صحنه نقش بر زمین شد. اگرچه کاخ سفید گفت که حال رئیس‌جمهور بایدن “خوب” است و یک کیسه شن موجب این اتقاق شده اما ویدئوهای منتشر شده حاکی از آن است که این رئیس‌جمهور ظاهرا نمی‌توانسته مسیر خود را پیدا کند و برای اینکه به سمت تریبون برود، به کمک احتیاج داشته است.

به نقل از ایسنا، رونی جکسون، پزشک سابق کاخ سفید و نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در مصاحبه‌ای با «شان هانیتی» مجری تلویزیون فاکس نیوز بیان کرد: نمی‌خواهم حرف‌های تکراری بزنم اما می‌خواهم مجدد بگویم که این مرد (جو بایدن) به لحاظ عقلی و جسمانی شایسته آن نیست که رئیس‌جمهور ما باشد و این موقعیت بدی برای ما است.

وی افزود: فکر می‌کنم فقدان توانایی فیزیکی بایدن اکنون زوال روانی و شناختی او را که از مدتها پیش شاهدش بوده‌ایم، برجسته می‌کند. این مسئله وجهه خوبی در دنیا ندارد و در حال تبدیل شدن به مسئله امنیت ملی است.

رونی جسکون در قسمت دیگری از مصاحبه‌اش تاکید کرد: اینکه کاخ سفید به جو بایدن اجازه داده تا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شرکت کند، نشان می‌دهد که دچار قصور پزشکی در این خصوص شده است. افرادی مثل جیل بایدن، همسر جو بایدن و افراد دیگری که او را احاطه کرده‌اند باید جو بایدن را دوست داشته باشند و از او مراقبت کنند. آن‌ها باید اقدامی انجام دهند و این روند را متوقف کنند زیرا این موضوع شرم‌آور است.

جکسون که در زمان دونالد ترامپ و باراک اوباما، روسای جمهور سابق آمریکا، پزشک کاخ سفید بود بارها نسبت به سلامت روانی جو بایدن هشدار داده است. وی پیشتر اظهار کرد که “بایدن هر روز ما را به جنگی تمام عیار با روسیه و چین نزدیک می‌کند.”

طبق نظرسنجی ان‌پی‌آر، ۶۲ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که سلامت عقلی بایدن “یک نگرانی واقعی برای توانایی او در حوزه ریاست‌جمهوری” است. همچنین ۳۶ درصد از دموکرات‌ها و ۶۹ درصد از مستقل‌ها با این نظر موافق هستند. همچنین نظرسنجی دیگری که روزنامه واشنگتن پست در اوایل ماه مه انجام داد، نشان می‌دهد که ۶۲ درصد از شرکت‌کنندگان بر این باورند که بایدن در وضعیت جسمانی بسیار ضعیفی قرار دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.