ریزش قیمت دلار تا ۳۵هزار تومان با مخابره خبرهای خوب؟!

کارشناسان می‌گویند بازار ارز وارد فاز انتظار و احتیاط شده اند.باید منتظر ریزش قیمت دلار و ورود آن به کانال ۴۰ تا ۳۰ هزار تومان بود؟

به گزارش تازه‌نیوز، قیمت دلار در آخرین روز کاری -شنبه ۱۳ خرداد- به حدود ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده بود. انتظار می‌رفت با آغاز نشست شورای حکام، قیمت دلار کاهشی شود اما گزارش‌ها حاکی از افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت دلار دارد.

قیمت دلار امروز ۱۵ خرداد ماه در کانال‌های تلگرامی به حدود ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان رسید و به کانال بالایی نزدیک شد و از کانال ۴۹ هزار تومان فاصله گرفت. هنوز مسیر حرکت دلار مشخص نیست و به نظر می‌رسد این مسیر تا پایان هفته هم مبهم باشد.

نشست شورای حکام امروز ۱۵ خرداد ماه آغاز شده و تا جمعه ۱۹ خرداد ادامه دارد. آنگونه که ایرنا گزارش داده قرار است «راستی‌آزمایی و بازرسی فعالیت‌های اتمی ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و اجرای توافقنامه پادمان» از موضوعاتی باشد که در این نشست  شورای حکام در دستور کار قرار می‌گیرد.

سخنان مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این نشست هم مثبت بود. گروسی در این نشست اعلام کرد که به توافقاتی با ایران دسترسی پیدا کرده و آژانس به تاسیسات نظنز و فردو دسترسی دارد. اما او گفته این دستاوردها کمتر از چیزی بوده که او انتظار داشته است.
بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت دلار

در کنار این خبر، فردا قرار است سفارت ایران در ریاض، پایتخت عربستان بازگشایی شود. خبری که توانست قیمت دلار در چند ماه گذشته را ریزشی کند و از ۶۰ به ۵۰ هزار تومان برسد. حالا بازگشایی سفارت ایران در ریاض گام نهایی مذاکرات ایران و عربستان است که به نتیجه رسیده است.

اما این تنها اخبار مثبتی است که به بازار فردوسی رسیده است. در کنار روابط سیاسی مثبت با عربستان، وزارت امور خارحه آذربایجان به شهروندان خود توصیه کرده که از سفر به ایران احنتاب کنند. دفتر رایزن فرهنگی ایران در باکو بسته و نماینده ایران از باکو اخراج شد. همچنین پروازهای باکو به تهران بدون اطلاع قبلی به طور کامل متوقف شده است.

این اخبار هم پیام دیگری برای بازار ارز ارسال کرده است و بازار در میانه اخبار مثبت و منفی مانده است. کاهشی‌های بازار در انتظار خبر نهایی از مذاکرات هسته‌ای هستند و منتظرند که خبر توافق را بشنوند. امروز هم روزنامه ایندیپندنت فارسی در گزارشی اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تلاش است تا به هر شکلی شده به توافق با ایران دسترسی پیدا کند و در قبال آزادی زندانیان آمریکایی، ۱۰ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران را آزاد کند.

اما این گفته تنها در حد خبر است و بازار ارز هنوز این اخبار امیدبخش را به رسمیت نشناخته است.

کارشناسان می‌گویند بازار ارز وارد فاز انتظار و احتیاط شده اند. خریداران فعالیت خود در بازار را متوقف کرده‌اند و البته در چند روز گذشته بازار ارز عملا تعطیل بوده است. اما معاملات پشت خطی هم محتاطانه در حال انجام است و قیمت‌ها نوسان چندانی ندارد. اما گفته می‌شود اگر توافقی در کار باشد، باید منتظر ریزش قیمت دلار و ورود آن به کانال ۴۰ تا ۳۰ هزار تومان بود. برخی می‌گویند کف قیمت دلار ۴۵ تا ۴۷ هزار تومان است اما برخی از کارشناسان صحبت دلار ۳۵ هزار تومان را هم پیش می‌کشند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.