استقلال فقط با سرمربی استقلالی قهرمان می‌شود

بازیکن اسبق استقلال گفت: سابقه قهرمانی‌های استقلال در ۲۲ دوره مسابقات لیگ برتر مشخص می‌کند این تیم با مربیان ایرانی قهرمان می‌شود و قطعاً این اتفاق فصل بعد خواهد افتاد.

به گزارش تازه‌نیوز، محمد نوری پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره نامه خداحافظی سرمربی استقلال اظهار داشت: این مرد دیگر تاب تحمل این همه سختی را نیاورد. ساپینتو هر کاری از دستش بر می‌آمد انجام داد تا استقلال قهرمان شود اما نگذاشتند.

وی افزود: حتی دوستان پرسپولیسی من هم معتقد بودند استقلال زیباترین فوتبال را بازی می‌کند اما آنهایی که دوست داشتند پرسپولیس قهرمان شود از هر راهی از جمله داوری‌ها پیش رفتند تا این تیم قهرمان شود. در چنین شرایطی که رقابت نابرابر و ناعادلانه است کاری از دسته سرمربی و گروه مدیریتی استقلال یا حتی بازیکنان این تیم بر نمی‌آمد. اما یک نکته مهم وجود دارد.

بازیکن سال‌های دور استقلال اضافه کرد: اگر به قهرمانی‌های استقلال در سال‌های گذشته نگاه کنیم متوجه می‌شویم که این تیم در چهار دوره قهرمانی اش هربار با سرمربی ایرانی و البته استقلالی قهرمان شده است.

نوری خاطرنشان کرد: در این ۲۲ سال استقلال با رولند کخ، استراماچونی، وینفرد شفر و ریکاردو ساپینتو به عنوان مربی خارجی کارکرد. استراماچونی که کلاهبردار بود، وینفرد شفر که آلزایمر داشت و تنها یک جام حذفی آن هم به سختی به دست آورد، رولند کخ که کلاً دستیار بود و بعد از رفتنش از استقلال هم در هیچ تیمی نتوانست سرمربی شود. ریکاردو ساپینتوهم که تلاشش را کرد اما اجازه ندادند این غیرممکن را ممکن کند.

وی ادامه داد: استقلال سه بار با امیر قلعه نویی قهرمان لیگ برتر شد و یک بار هم با فرهاد مجیدی همه رکوردها را زد و قهرمان شد. دو مربی که هم ایرانی بودند و هم با فضای استقلال آشنایی داشتند. در تیم رقیب هم می‌بینیم که چنین وضعیتی رعایت می‌شود. قطعاً مدیران استقلال از قبل به فکر جایگزین احتمالی ساپینتو بوده اند چون به هر حال ممکن بود این اتفاق بیفتد اما من می‌خواهم به مدیران استقلال بگویم برای این کار زمان را از دست ندهند و حتی اگر شده امشب سرمربی استقلال را معرفی کنند.

وی تاکید کرد: تعدادی از تیم‌ها وارد بازار نقل و انتقالات شده‌اند اما ما هنوز وضعیت سرمربی تیم مان مشخص نیست. باید خیلی سریع در این زمینه اقدام کنیم تا از سایر رقبا عقب نیفتیم. تیمی که در فصل نقل و انتقالات خوب عمل می‌کند نصف راه قهرمانی را می‌رود. البته با شناختی که از کادر مدیریتی فعلی استقلال داریم می‌دانیم که آنها آینده نگر هستند و قطعاً می‌دانند که در چه روزهای حساسی قرار گرفته ایم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.