مذاکره مستقیم ایران و آمریکا در عمان/ امیدواری برای احیای برجام

با توجه به مذاکره مستیم ایران و آمریکا در عمان سیگنا‌ل‌های مثبت برای احیای برجام رسید.

به گزارش تازه‌نیوز، آکسیوس اعلام کرده که ایران و آمریکا در عمان مذاکره غیرمستقیم داشتند؛ سئوال این است که با توجه به گشایش های اتفاق افتاده بین ایران و آژانس، شانس این مذاکرات برای به نتیجه رسیدن چقد خواهد بود.

به نقل از نامه‌نیوز، منصور حقیقت پور درباره مذاکرات ایران و آمریکا در عمان گفت: امیدواریم که این مذاکرات روند مثبتی داشته باشد چون علائمی در این رابطه وجود دارد. علاوه بر پیشرفت در مذاکرات ایران و آژانس، آزادسازی پول های ایران از کره جنوبی، عراق و بانک جهانی و تبادل زندانی ها از جمله شواهد و قرائن مثبتی هستند که ما را به این دور از مذاکرات امیدوار می کند.

وی افزود: مذاکره اشکالی ندارد و تابو نیست. ما از موضع قدرت و استقلال می توانیم با همه دنیا به جز رژیم صهیونیستی همکاری کنیم. فضای این دور از مذاکرات بین ایران و آمریکا را مثبت ارزیابی می کنم و امیدواریم نتیجه گفتگوها منجر به احیای برجام شود تا مردم ایران نتایجش را در ابعاد اقتصادی و سیاسی حس کنند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره سرنوشت اختلافات فنی باقی مانده بین ایران و آژانس اظهار کرد: فقط یک موضوع اختلافی باقی مانده که آن هم قابل حل است و دو طرف در تلاش هستند تا آن هم حل شود. معتقدم آن مذاکرات نیز روند مثبتی دارد مشکلی بزرگی برای به نتیجه رسیدن آن به چشم نمی خورد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.