سازمان جهانی بهداشت: اروپا در پاییز با افزایش مرگ‌ومیر کرونا مواجه می‌شود

با افزایش جهانی شمار مبتلایان ویروس کرونا، سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد که اروپا در پاییز با افزایش مرگ و میر کرونا مواجه خواهد شد.

به گزارش تازه نیوز، خبرگزاری فرانسه براساس تازه‌ترین گزارش سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، در روز یکشنبه ۳۰۷ هزار و ۹۳۰ در سطح جهانی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که این آمار بالاترین رقم روزانه از ابتدای شیوع همه گیری کرونا در چین در اواخر سال گذشته است.

هانس کلوگ مدیر اروپا سازمان جهانی بهداشت در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت: در ماه اکتبر (مهر)، نوامبر (آبان) شرایط بدتر خواهد شد و شاهد مرگ و میر بیشتری خواهیم بود.

با گذشت شمار جهانی مرگ و میر کرونا از ۹۲۵ هزار نفر، ۵۵ عضو اروپایی سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه نشستی دو روزه با تمرکز بر مقابله با ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار کردند.

تدروس آدهانوم دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در این نشست گفت که ما از مشکلات و تهدیدات بیماری کرونا هنوز رهایی پیدا نکردیم و این موضوع برای ما ناشناخته است.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز که کشورش با افزایش شمار مبتلایان مواجه است، با تایید سخنان آدهانوم خواستار هوشیاری بیشتر شد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا در حالی روند صعودی پیدا کرده است که این ماه بسیاری از کشورهای این منطقه در مدارس را برای بازگشت دانش آموزان به کلاس‌های درس گشودند.

به دنبال شیوع کرونا در ۹ ماه گذشته تا کنون ۲۹ میلیون و ۲۶۴ هزار نفر در سطح جهانی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و ۹۲۹ هزار و ۶۶۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.شمار بهبود یافتگان نیز ۹۲۹ هزار و ۶۶۰ نفر گزارش شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.