امیری: خلا وجود وزارت بازرگانی را کاملاً حس می‌کنیم

معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان اینکه خلا وجود وزارت بازرگانی را کاملاً حس می‌کنیم گفت: اگر وزارت بازرگانی تشکیل می‌شد نظام تنظیم بازار مناسب‌تر بود و نظام توزیع هم اشکالاتی را که هم‌اکنون با آن مواجه هستیم را نداشت و در نتیجه به نفع حقوق مردم و به نفع مصرف کننده‌ها بود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، حسینعلی امیری روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت اظهار داشت: درباره وزارت صمت با استجازه از رهبر انقلاب اسلامی جعفر سرقینی منصوب شد، هم اکنون هم رییس جمهوری در حال بررسی برای بهترین گزینه برای وزارت صنعت، معدن و تجارت هست.

وی ادامه داد: رییس جمهوری در هفته‌های گذشته با تعدادی از افرادی که در بررسی‌ها مورد شناسایی قرار گرفته بودند بررسی هایی انجام داد، با آنها مصاحبه کرد، برنامه‌های آنها را شنید و نظرات آنها استماع کرد،  رییس‌جمهوری در مجموع نسبت به این چند نفری که در هفته گذشته با آنها ملاقات کرد به جمع‌بندی نرسید.

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: رییس جمهوری کماکان در حال پیگیری و بررسی برای بهترین گزینه برای معرفی به مجلس شورای اسلامی هستند خود رییس جمهوری نیز تاکید دارد که این وزارت خانه دارای وزیر شود.

وی افزود: یکی از دغدغه‌هایی را که رییس جمهوری امروز در جلسه دولت مطرح کرد بحث تنظیم بازار و تامین کالاهای مورد نیاز مردم است و بر اساس آمار و ارقامی که وجود دارد و گزارشی که وزرای ذیربط ارائه می‌دهند در ارتباط با کالاهای مورد نیاز مردم به هیچ با کمبود مواجه نیستیم و تولیدی که انجام می‌شود از نیاز جامعه خیلی بیشتر است.

امیری بیان داشت: اما در برخی قسمت‌ها می‌بینیم که با مشکلاتی مانند افزایش قیمت مواجه می‌شویم که این مشکلاتی ناشی از نبود ساز و کارهای مناسب در نظام توزیع است عمده دلیل آن هم این است که نظام توزیع و حمایت از حقوق مردم و مصرف کننده‌ها نیاز به یک مدیریت متمرکزی دارد  که آن هم با تشکیل وزارت بازرگانی امکانپذیر بود.

معاون پارلمانی رییس جمهوری یادآور شد: امروز ما شاهد هستیم که اگر وزارت بازرگانی تشکیل می‌شد نظام تنظیم بازار مناسب‌تر بود و نظام توزیع هم اشکالاتی را که الان با آن مواجه هستیم را نداشت و در نتیجه به نفع حقوق مردم و به نفع مصرف کننده‌ها بود. به هر دلیل متاسفانه تا امروز این امر صورت نگرفته و ما خلا وجود وزارت بازرگانی را کاملاً حس می‌کنیم.

امیری درباره لایحه انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: نمایندگان مجلس طرحی را تحت عنوان اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری تهیه کرده‌اند باید. ما در مجلس گذشته و عمدتا در مجلس یازدهم، لایحه جامع انتخابات که نتیجه بررسی‌های بسیار وسیع و کارشناسی غنی بود را تهیه کردیم که در جلسات مختلف کمیسیون سیاسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: کنشگرهای سیاسی است نسبت به پیش‌نویس لایحه جامع انتخابات اظهار نظر کردند، احزاب و گروه‌های سیاسی هم نسبت به پیش‌نویس این لایحه نظرات خود را اعلام کردند که در سایت وزارت کشور قرار گرفت و صاحبنظران مختلفی نسبت به لایحه جامع انتخابات اظهار نظر کردند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری افزود: در واقع دولت، کارشناسان، ناظران، مدیران و مجریان از بخش های مختلف با سلیقه‌های مختلف سیاسی برای تهیه لایحه جامع انتخابات وقت زیادی را صرف کردند این لایحه که از هر نظر واجد یک لایحه جامع است با فوریت تقدیم مجلس شورای یازدهم شد  اما متاسفانه مورد رسیدگی قرار نگرفت

امیری عنوان کرد: ما معتقدیم که مجلس یازدهم به لایحه جامع انتخابات که نتیجه بررسی‌های کارشناسی بسیار عمیقی است و از بنای کارشناسی خوبی هم برخوردار است بپردازد.

وی ادامه داد: اینکه اگر مجلس مجدداً بخواهد وقت دیگری را صرف کنند و طرحی را در دستور کار قرار دهد طرح در صحن علنی مجلس مورد رسیدگی قرار بگیرد و لایحه جامع انتخابات را کنار بگذارد، مناسب مصالح کشور نیست و وقت زیادی هم از مجلس صرف می‌شود.

وی تاکید کرد: مجلس می‌تواند وقت خود را برای اولویت‌های دیگری صرف کند تا اینکه لایحه جامع انتخابات را جایگزین طرحی که الان نمایندگان تهیه کرده‌اند، کند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری افزود:من از نمایندگان تقاضا دارم به جای پرداختن به این طرح به لایحه جامعه انتخابات که از غنای کارشناسی خوبی برخوردار بوده و حاصل تجربه مجریان مختلف در دولت‌های مختلف، ناظران و صاحبنظران، احزاب و گروه‌های سیاسی با هر نوع سلیقه سیاسی در کشور است، بپردازند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.