نشریه تایم: کرونا رشد افسردگی در آمریکا را سه برابر کرد

نشریه تایم در گزارشی با اشاره به رشد فزاینده ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا نوشت: از ابتدای گسترش ویروس کرونا در این کشور، افسردگی در میان آمریکایی‌ها سه برابر شده است.

به گزارش تازه نیوز، با گسترش ویروس کرونا از ماه مارس (اسفند ماه)، نگاه‌ها متوجه سلامت روان افراد شد. هرچند پیش از این نیز ثابت شده بود که بلایای طبیعی، جنگ‌ها و سایر بلایای دیگر می‌تواند منجر به افزایش قابل توجه پریشانی روانشناختی در کل جامعه منجر شود.

بر این اساس  نشریه تایم در گزارشی نوشت: هفته‌ها یا ماه‌ها اضطراب، ترس، ناراحتی و انزوای اجتماعی می‌تواند اثرات زیادی به همراه داشته باشد، به همین دلیل بسیاری از کارشناسان بیم آن دارند آمریکا، به عنوان کشوری که جایگاه نخست جهانی را از نقطه نظر میزان تاثیرپذیری از ویروس کرونا دارد، همزمان با همه گیری کووید-۱۹ با همه گیری بیماری‌های روانشناختی هم روبرو شود.

در ادامه مطلب درج شده در این نشریه آمریکایی با عنوان «در طول همه گیری کووید-۱۹، افسردگی سر به فلک کشیده است» می‌خوانیم:

براساس تازه‌ترین مطالعه‌ای که توسط نشریه پزشکی «جاما» منتشر شده، شمار آمریکایی‌های دارای علائم افسردگی نسبت به پیش از همه گیری ویروس کرونا، سه برابر شده است. در یک بررسی که پیش از همه گیری کووید-۱۹ انجام شده بود، از میان پنج هزار بزرگسال آمریکایی ۸.۵ درصد آن‌ها علائم شدید افسردگی را نشان دادند. اما بررسی دیگر محققان از میان یک هزار و ۵۰۰ آمریکایی از ماه مارس تا آوریل (اسفند تا فروردین) رشد ۲۸ درصدی افسردگی شدید را میان این گروه نشان داد. ضمن آنکه ۲۵ درصد دیگر نیز دارای علائم خفیف افسردگی بودند.

درواقع به لحاظ منطقی اگر افراد دچار عوامل استرس زای کووید-۱۹ شوند، ممکن است علائم افسردگی را بروز دهند. این عوامل می‌توانند شامل از دست دادن شغل، مرگ یکی از عزیزان و یا تنگناهای مالی باشند. محققان همچنین دریافته‌اند افرادی که اعلام کرده‌اند کمتر از پنج هزار دلار پس‌انداز دارند، نزدیک به ۵۰ درصد بیش از افراد ثروتمندتر دچار افسردگی می‌شوند. با توجه به روندهای معمول جمعیتی، زنان بیش از مردان افسردگی را تجربه می‌کنند و افراد مجرد بیشتر از زوج‌های متاهل نشانه‌های افسردگی را بروز می‌دهند.

در مقاله درج شده در این نشریه در نهایت تاکید شده است: این روند قابل توقف است؛ هر انسانی صرف نظر از نژاد، جنسیت، وضعیت مالی یا تاهل ممکن است دچار آسیب های روانی ناشی از همه گیری کووید-۱۹ شود. لذا تغییرات کوچک در سبک زندگی می‌تواند به بهبود این وضعیت کمک کند. خواب کافی و ورزش می‌تواند تاثیرات مثبتی در توقف روند پریشانی روحی داشته باشد.

مدیتیشن و یوگا از جمله ورزش‌هایی هستند که تاثیر آن‌ها بر سلامت روان تایید شده است. حمایت اجتماعی نیز اهمیت بسیاری دارد حتی اگر مجازی باشد.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از ۶ میلیون و ۶۹۰ هزار آمریکایی به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۱۹۸ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.