صاحب مظلومانه‌ترین تصویر جنگ، شناسایی شد + عکس

هویت ﻏﻮﺍﺹ ﺷﻬﯿﺪی ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺑﺎﺭ ﺗﺼﻮﯾﺮ پیکرش با ﺩﺳﺘﺎﻥ ﺑﺴﺘﻪ ﺩﺭ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﺷﺪ، شناسایی شد.

به گزارش تازه نیوز، جنگ تحمیلی همچنان برای ما یادآور رشادت و مظلومیت است حتی با گذشت سی سال از پایان آن. منصور مهدوی نیاکی همان ﻏﻮﺍص شهیدی است ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺑﺎﺭ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺩﺳﺘﺎﻥ ﺑﺴﺘﻪ ﺍﺵ ﺩﺭ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﺷﺪ. تصویری که از مظلومیت آنها در دفاع مقدس خبر می‌داد؛ از زنده به گور کردن آنها توسط صدام و شهادتی غریبانه.

شهید ﻣﻨﺼﻮﺭ ﻣﻬﺪﻭﯼ ﻧﯿﺎﮐﯽ ﻣﺘﻮﻟﺪ ۱۳۴۶ آمل است. او طی عملیات کربلای 4 به همراهم همرزمانش در جزیره ام‌الرصاص به شهادت رسید و پیکر پاکش با دست‌های بسته پیدا شد.

تصویری که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و به تعبیر برخی کاربران نشان مظلومیت ملت ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله است.

درباره غواصان کربلای چهار

بد نیست بدانید جزیره ام الرصاص یکی از جزایر اروند رود است. و شاهد چندین عملیات بزرگ در طول سال‌های جنگ تحمیلی بوده است. این جزیره به عنوان یکی از جزایر استراتژیک عراق بوده است. و همواره جزو برخی محورهای عملیاتی رزمندگان دفاع مقدس قرار می‌گرفته، شاهد شهادت بسیاری از رزمندگان بوده است. عملیات کربلای4، در منطقه ام الرصاص به عنوان بخشی از عملیات‌های آبی-خاکی جنگ، مورد توجه بود. و ام الرصاص را نیز درگیر کرد. شهدای زیادی از عملیات دو روزه کربلای 4 تا عملیات 75 روزه والفجر8 به عنوان طولانی‌ترین عملیات هشت سال جنگ تحمیلی در این جزیره آسمانی شدند. و پیکرهای مطهر برخی از آن‌ها به خاطر شرایط منطقه و درگیری شدید آنجا باقی ماند. و نیروهای خودی نتوانستند آن‌ها را بازگردانند. نام این شهدا سال‌ها در شمار شهدای مفقودالاثر جای گرفت…

درباره این شهید هم باید بدانیم که پیکری با لباس غواصی که دستانش از جلو با سیم بسته شده بود، پیکر یکی از 175 شهید غواص و خط شکن عملیات کربلای 4 بود که در یک گور دسته جمعی در منطقه ابوفلوس تفحص شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.