بیل گیتس اعتبار سازمان غذا و داروی آمریکا را زیر سوال برد

بیل گیتس بنیانگذار غول فناوری “مایکروسافت” همچنان صراحتا در مورد مسائل مربوط به مدیریت همه‌گیری جهانی که دنیا را تحت تاثیر قرار داده است، صحبت می‌کند و در جدیدترین اظهارنظر خود اعتبار سازمان غذا و داروی آمریکا را در مورد درمان کرونا با پلاسمای خون زیر سوال برد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، اختلافات بیل گیتس با سازمان غذا و داروی ایالات متحده(FDA) پس از سوال درباره اینکه آیا می‌توان برای توسعه و تولید واکسن کووید-۱۹ در ایالات متحده اعتماد کرد، به مراحل جدیدی رسیده است.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده و مراکز کنترل و پیشگیری بیماری(CDC)  در مصاحبه اخیر بیل گیتس با بلومبرگ در خط آتش بودند و در آن بنیان گذار مایکروسافت صراحتا ادعا کرد که هر دو سازمان اعتبار خود را در این باره از دست داده اند.

بیل گیتس اعتقاد خود را مبنی بر اینکه FDA و CDC به شدت تحت تأثیر ریاست جمهوری آمریکا قرار گرفته اند که به طور فزاینده ای به جوامع علمی و پزشکی پشت کرده، ابراز داشته است.

گیتس بر این باور است که این دو سازمان بهداشتی در پی دستیابی ریاست جمهوری آمریکا به منافع سیاسی، نقش علم و پزشکی را کمرنگ یا نادیده انگاشته اند.

بیل گیتس در مصاحبه خود به کنفرانس خبری اخیر “استفان هان” رئیس FDA اشاره کرد که وی در آن در مورد مزایای پلاسمای خون به عنوان درمانی برای کووید-۱۹ اغراق آمیز سخن گفته است و روز بعد از اظهارات خود عقب نشینی کرد.

گیتس گفت: ما با اظهارات کاملاً ناشیانه در مورد پلاسما درمانی مواجه شده ایم و این ناشی از این است که وقتی شما برای گفتن چیزهای خوش بینانه شروع به فشار آوردن به مردم می کنید، آنها کاملاً از مسیر خارج می شوند. FDA اینجا اعتبار زیادی را از دست داد.

هر زمان که واکسن کووید-۱۹ آماده شود، FDA قبل از تحویل به عموم مردم ایالات متحده باید آن را تایید کند و گیتس معتقد است که اعتبار FDA می‌تواند به طور مستقیم بر میزان اعتماد مردم و قبول هرگونه واکسن جدید در جامعه تأثیر بگذارد.

به اعتقاد گیتس، همه اینها می‌تواند به طور مستقیم بر توانایی کشور و در واقع جهان در پایان دادن به بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ تأثیر بگذارد.

گیتس در ماه ژوئن به تئوری‌های توطئه اشاره داشت که او را مسئول شیوع کروناویروس می‌دانند و آنها را “احمق” خواند. بنیانگذار مایکروسافت شرکت‌های صاحب رسانه‌های اجتماعی را مقصر می‌داند که اجازه داده‌اند این دروغ ها به صورت آنلاین و بدون کنترل به اشتراک گذاشته شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.