فرماندار نِوادا: ترامپ جان مردم را به خطر انداخته است

استیو سیسولاک فرماندار دموکرات ایالت نوادا، تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را برای برگزاری گردهمایی تبلیغاتی خود در فضای بسته در این ایالت، غیرمحتاطانه و خودخواهانه توصیف کرد و گفت ترامپ جان مردم را به خطر انداخته است.

به گزارش تازه نیوز، سایت روزنامه هیل روز دوشنبه گزارش داد: سیسولاک در توئیتی نوشت، به نظر می رسد رئیس جمهوری فراموش کرده که کشورش هنوز هم در میانه همه گیری جهانی کرونا قرار دارد.

این توئیت سیسولاک در واکنش به گردهمایی تبلیغاتی ترامپ در عصر روز شنبه نوشته شده که در آن بسیاری از شرکت کنندگان بدون استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی در آن حضور داشتند.

سیسولاک در توئیت های پی در پی نوشت: این توهینی به مردم نوادا است که از دستورات بهداشتی پیروی می کنند، قربانی می دهند و تهدیدی علیه همه پیشرفت هایی است که تاکنون داشته ایم و می تواند ما را به عقب برگرداند.

وی افزود: در شرایطی که نوادا بر روی بازگرداندن اقتصاد ما به مسیر اصلی خود و نیز حفظ سلامت مردم تلاش می کند، اقدامات این هفته رئیس جمهوری شرم آور، خطرناک و غیرمسئولانه است.

ترامپ در گردهمایی تبلیغاتی خود از سیسولاک انتقاد کرد و به جمعیتی که از این ایالت در این مراسم حضور داشتند گفت: به فرماندار خود بگویید این ایالت را باز بگذارد!
وی همچنین فرماندار این ایالت را مزدور توصیف کرد.

مقامات شهر هندرسون در ایالت نوادا پیشتر به سازمان دهندگان این مراسم هشدار داده بودند که با برگزاری این گردهمایی، مقررات این شهر را درباره جلوگیری از حضور در اماکن سربسته و اجتماع بیش از 50 نفر نقض می کنند. این ایالت 500 دلار جریمه و تعلیق مجوز فعالیت تجاری را برای چنین موارد نقضی تعیین کرده اند.

ترامپ اولین گردهمایی تبلیغاتی خود در ماه جاری را در مکانی کاملا بسته برگزار کرد که خشم مقامات نوادا را برانگیخت. برگزاری گردهمایی ها در فضای بسته در شرایط همه گیری کرونا مشکلاتی را برای ترامپ به بار آورده است و او قبلا نیز با برگزاری چنین گردهمایی در ماه ژوئن (خرداد) انتقادهایی را برانگیخت و حتی گفته شد برگزاری این گردهمایی در مکان سربسته باعث افزایش موارد به ابتلا در روزهای آینده شده است.

ترامپ از گردهمایی روز یکشنبه برای تبلیغ درباره عملکردش در مدیریت همه گیری کرونا استفاده کرد. این بیماری تاکنون باعث کشته شدن 195 هزار آمریکایی شده که بالاترین شمار مرگ ناشی از کرونا در بین کشورهای جهان است.

گردهمایی تبلیغاتی ترامپ در شهر تولسا در اوکلاهاما در ماه ژوئن به موضوعی کاملا جنجال برانگیز تبدیل شد و بیشتر شرکت کنندگان به رغم حضور در مکانی سربسته از رعایت دستورات بهداشتی با خودداری از استفاده از ماسک و خودداری از حفظ فاصله اجتماعی خودداری کردند.

موارد ابتلا به کووید-19 در هفته های بعد از گردهمایی 20 ژوئن افزایش قابل ملاحظه ای داشت و مقامات بهداشتی اعلام کردند که برگزاری مراسم گسترده عامل اصلی در به اوج رسیدن ابتلا است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.