تردد بدون حجاب بعضی از سفرای کشور‌ها در تهران +عکس

حضور بدون حجاب بعضی سفرای کشورهای خارجی بدون حجاب سوژه کاربران فضای مجازی شد.

به گزارش تازه‌نیوز، فارس نوشت: برخی کاربران با طرح موضوع برخورد با سفرای بی حجاب تاکید کردند «سفرای بعضی از کشورها با تردد بدون حجاب در تهران و دیگر شهرها پا روی قوانین ایران می‌گذراند و این خارج از قوانین دیپلماتیک است.»

کاربری نوشته است: «خرم آباد به دلیل جاذبه گردشگری بالا افراد مختلفی را به خود جذب کرده است. حتی پای گردشگران خارجی و سفرای کشورهای مختلف به خرم آباد باز شده است. متاسفانه گاهی دیده می‌شود که سفرای بعضی کشورها پا بر قوانین رسمی گذاشته و در شهر ما کشف حجاب می‌کنند. در روز جمعه ۲۶ خرداد ماه در خرم‌آباد سه گردشگر (یک آقا و دو خانم) با خودروی پلاک دیپلماتیک که نشان می‌داد اعضای یکی از سفارتخانه‌ها هستند، در قلعه فلک افلاک و گرداب سنگی به نحوی مشاهده شدند که آقا با یک شلوار کوتاه و خانم‌ها بدون روسری مشغول تفریح بوده‌اند.»

سفیران هر کشور برای خروج از پایتخت، نیاز به مجوز وزارت خارجه دارند و در تمام مدت حضور در خاک ایران، موظف به رعایت قوانین کشور هستند.

فرانک مولن سفیر هلند در تهران، تصاویری از پیاده‌روی سفرای چند کشور با همسران بدون حجاب‌شان منتشر کرد
فرانک مولن سفیر هلند در تهران، تصاویری از پیاده‌روی سفرای چند کشور با همسران بدون حجاب‌شان منتشر کرد

کشف حجاب سفرا و همسران‌شان مسبوق به سابقه است. مثلا نوروز امسال سفیران انگلیس، هلند و دانمارک با پیاده‌روی به همراه همسران بی‌حجاب خود در خیابان ولیعصر تهران و انتشار تصویر آن در صفحات مجازی، قوانین کشور را زیر سوال برده بودند.

شیطنت‌ تعدادی از این سفرا محدود به همین کشف حجاب نبوده، آن‌ها در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ نیز حضور فعالی داشتند.

برخی کاربران تاکید دارند این رفتار سفرا در ادامه حمایت آنها از اغتشاشات است. سفرای انگلیس، نروژ، آلمان و دانمارک و کاردار فرانسه از جمله دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران بودند که به دلیل حمایت از اغتشاشگران و اظهارات مداخله‌جویانه مقاماتشان، به وزارت امور خارجه ایران احضار شدند.

کاربران تصریح کرده اند که اقدامات غیرقانونی این سفرا باعث زیر سوال رفتن قوانین ایران می‌شود و ما خواستار برخورد وزارت خارجه و جلوگیری از این اقدام سفرا هستیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.