زیدآبادی به حدادعادل: اگر خواهان رفع مشکلات کشورید راهش در پیش گرفتن جهت‌گیری‌های تازه در حکمرانی است

سخنان آقای حدادعادل نشان می‌دهد که جریان اصلی اصولگرایان، قصد و برنامه‌ای برای هر سطح از اصلاح و تغییر و تحول در رویکرد سیاسی گذشتۀ خود ندارد و مصمم است که با همان شیوه‌های همیشگی به راه خود ادامه دهد.

به گزارش تازه‌نیوز، احمد زیدآبادی در روزنامه هم میهن نوشت: غلامعلی حدادعادل به‌عنوان رئیس «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» در نشست اعضای این شورا گفته است: «از باهنر که در این ایام با نقطه‌زنی دقیق نقشه جریان اصلاحات برای تحریم انتخابات را ناکام گذاشت و با موضع‌گیری شفاف سناریوهای برخی رفوزه‌شدگان سیاسی علیه نظام و انقلاب را برملا کرد، تشکر می‌کنم.»

طبعاً از فردی که خود را در مقام یک چهرۀ فرهنگی و فلسفی معرف می‌کند، انتظار نمی‌رود که با این لحن و ادبیات سخن بگوید حتی اگر ردای سیاست به تن کرده باشد چراکه سیاست هم در نفس‌الامر خود موجود شریفی است و ادب و آداب خاص خود را دارد.

سوای این امر شکلی، سخنان آقای حدادعادل نشان می‌دهد که جریان اصلی اصولگرایان، قصد و برنامه‌ای برای هر سطح از اصلاح و تغییر و تحول در رویکرد سیاسی گذشتۀ خود ندارد و مصمم است که با همان شیوه‌های همیشگی به راه خود ادامه دهد.

برخلاف تصور آقای حداد، مسئلۀ ایران دیگر نه مشارکت اصلاح‌طلبان در قدرت است، نه نوع امتیازدهی و امتیازگیری جناح‌های سیاسی از یکدیگر و نه حتی نحوۀ برگزاری انتخابات اسفندماه. مسئلۀ اصلی تغییر معنادارِ رویکردهایی است که انبوهی از مشکلات را بر سر جامعۀ ایرانی ریخته و بحران‌هایی در همۀ جوانب زندگی به وجود آورده است که اگر با روش‌های علمی و کارشناسی و شناخته‌شده حل یا کنترل نشوند، ممکن است نه از تاک نشانی ماند نه از تاک نشان!

این مطالب را هم ببینید:

کشور بحران‌های عمیقی به‌خصوص در حوزۀ منابع آب، محیط زیست، اقتصاد و اعتماد عمومی دارد. اینها هم جز از طریق برنامه‌های علمی و کارشناسی و جلب اعتماد عمومی از راه به رسمیت شناختن حقوق مساوی آحاد مردم در تنوع و تکثر خاص آن، امکان حل ندارد. اگر خواهان رفع مشکلات کشورید، راهش تغییر و تحول در رویکردها و در پیش گرفتن جهت‌گیری‌های تازه در امر حکمرانی است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.