نماینده سابق مجلس: مردم در انتخابات دیگر نیازی به برادر بزرگتر مانند حدادعادل ندارند

پس از سخنان نوروزی رهبر انقلاب در مشهد که به‌صورت مشخص به موضوع انتخابات ورود کردند تحرکات انتخاباتی برعکس دوره‌های پیش این‌بار زودتر شروع شد. برخی از چهره‌های شاخص سیاسی که همواره یک سر انتخابات محسوب می‌شوند سعی کردند با ورود به موضوع انتخابات تنور این رویداد که ۱۱ اسفند ماه برای شناختن چهره‌های جدید بهارستان برگزار خواهد شد، آغاز کردند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خبرآنلاین، برخی از چهره‌ها همچنان تلاش می‌کنند تا با ادبیاتی آشتی‌جویانه برای مشارکت حداکثری و فراموش انتخابات کم مشارکت ۹۸ مجلس و ۱۴۰۰ ریاست جمهوری وارد میدان شوند و همچنان در گفت‌وگوها و تحرکات موسوم به انتخاباتی باعث مشارکت اکثریت شوند. باتوجه به اینکه جناح اصلاح‌طلب در دوره پیش با محدودیت‌هایی روبه‌رو بودند اکثریت مجلس حالا در اختیار جناح اصوالگرا قرار دارد.

غلامعلی حدادعادل، سیاستمدار، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رییس مجلس هفتم و … جزو اولین چهره‌هایی بود که وارد کارزار انتخابات شد. رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در ماه‌های اخیر با ۲ دیدگاه متفاوت در رسانه‌ها حاضر شد. او در اواخر اردیبهشت ماه اعلام کرد که طبق پیش‌بینی‌ها انتخابات رقابتی خواهد بود ولی در ۲۲ تیرماه چشم انداز او تغییر کرد. حدادعادل که در سمنان سخرانی می‌گرد اعلام کرد که مجلس دوازدهم، انقلابی‌تر از مجلس یازدهم خواهد بود. در ادامه این گزارش به فاکتورهای یک انتخابات رقابتی خواهیم پرداخت.

انتخابات رقابتی یا مجلسی انقلابی‌تر؟

غلامعلی حدادعادل، رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ۲۸ اردیبهشت ماه در جلسه معرفی معین استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، گفت: «شورای ائتلاف محل هم‌افزایی همه نیروها و تشکل‌هایی است که انقلابی‌اند و ملاک این انقلابی بودن تبعیت از ولایت فقیه است. رهبر انقلاب چهار رکن برای برگزاری انتخابات مطرح کردند که امنیت، سلامت، رقابت‌پذیری و مشارکت را در برمی‌گیرد و بر این اساس باید مشخص باشد جایگاه شورای ائتلاف در این منظومه کجاست. اطمینان داریم نیروهای حزب‌الله در رأی خیانت نمی‌کنند. درباره رقابت نیز آنچه از فضای موجود استشمام می‌شود آن است که این نوبت، «انتخاباتی رقابتی» در پیش است. البته سال ۹۸ نیز رقابت بود و اصلاح‌طلبان آمدند اما رأی نداشتند.‌ جمع‌بندی‌ها نشان می‌دهد امسال آرایش انتخاباتی تغییر خواهد کرد. مشارکت در انتخابات تابع عوامل مختلفی است و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بر مشارکت حداکثری تاکید دارد. ما اصرار به مشارکت بالا داریم و این مهم نیازمند یک کار سخت تشکیلاتی و مستمر است.»

بعد از گذشت تقریبا ۲ ماه حدادعادل روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در چشم‌اندازی نسبت به انتخابات اسفند ماه گفت: «یازدهمین مجلس شورای اسلامی انقلابی است و ما می‌خواهیم مجلس دوازدهم انقلابی‌تر باشد، برای تحقق این رویکرد باید افرادی باانگیزه، باایمان، باتجربه، خردمند و اهل فکر انتخاب شوند.»

در آیین اختتامیه اولین سلسله نشست‌های ایمان و امید ویژه جوانان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در سالن همایش مجتمع شهید کلاهدوز شهمیرزاد در شهرستان مهدیشهر استان سمنان افزود: «برخی افراد خود را انقلابی معرفی می‌کنند و در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ساز و کارهایی خواهیم گفت تا بر اساس آن ساز و کار افراد اصلح برای مجلس دوازدهم انتخاب شوند. ایران مشکل زیاد دارد، اما مسئله ندارد، معنای این عبارت این است که کشور گرفتاری دارد، اما مشکل از شکوه و گلایه به مسئله تبدیل نشده تا بتوان برای رفع آن راهکار ارائه داد. مهندسی حل مساله یک ضرورت در جامعه امروز است و باید افرادی با این ویژگی به مجلس دوازدهم شورای اسلامی راه یابند. باید مراقب باشیم تا در انتخابات پیش‌رو بهانه ایجاد نشود، فقط دنبال کار و رفع مشکلات باشیم. به نحوه پیشبرد اهداف و عملکرد در انتخابات در نشست‌های آینده بیشتر پرداخته می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

حداد عادل در چارچوب حاکمیت از شهروندان دعوت کند

منصور حقیقت‌پور، سیاستمدار و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی که از واژه «انقلابی‌تر» برای مجلس دوازدهم استفاده کرده بود، به خبرنگار «آرمان امروز» می‌گوید: «در مورد انتخابات اسفند ماه ملاک ما سخنان مقام معظم رهبری است که ایشان به‌خوبی و با شفافیت چهار اصل مورد نظرشان را اعلام کردند. با این توضیح کوتاه باید بگوییم که اگر کسی خارج از این چهار اصل اظهاراتی را بیان کند به‌نظر ما جزو گروه «خالص‌سازها» قرار می‌گیرد. این موضوع را هم باید اضافه کنیم که چنین دیدگاه‌هایی به دور از عدالت و شایسته‌سالاری است. آقای حدادعادل در ابتدا باید در مورد وضعیت مجلس کنونی که مردم اکنون آنها را ناکارآمد می‌دانند توضیح دهند. البته از شهروندان هم معذرت خواهی کنند و بگویند که چگونه چنین نفراتی را زیر چتر انقلابی بودن روانه مجلس کرده‌اند؟ همچنین پاسخ این سوال را بدهند که مجلسِ به تعبیر ایشان انقلابی چه کرده است که حالا مجلس انقلابی‌تر می‌‎خواهد ادامه دهنده راه آنها باشد؟»

این سیاستمدار در همین مورد و با اشاره به شناخت شهروندان از وضعیت کنونی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … کشور ادامه می‌دهد: «شهروندان ایران اکنون به یک فهم و درایت سیاسی رسیده‌اند که دیگر به این جناح سیاسی اعتماد نمی‌کنند و حتی هوادارن قدیمی این طیف سیاسی که پیش‌تر پای صندوق رای می‌آمدند هم در مورد اهداف این گروه‌های سیاسی مکث می‌کنند. با این شرایط مردم دیگر نیازی به برادر بزرگتر مانند حدادعادل ندارند که بخواهند نفراتی که او در لیست جای می‌دهد را انتخاب کنند. در این زمینه باید اضافه کنم که آقای حداد عادل موظف هستند که سخنان مقام معظم رهبری که به امنیت، سلامت، رقابت‌پذیری و مشارکت تاکید داشتند را تکرار کنند. اگر در این چهارچوب از شهروندان برای شرکت در انتخابات دعوت کنند، از ایشان تشکر خواهیم کرد. مجلسی که با انتخابات حداقلی مجدد روی کار بیاید و باز هم شاهد حضور گروه‌های خاص در بهارستان باشیم، نه خواسته حاکمیت است و نه اینکه شهروندان چنین چیزی را قبول خواهند کرد. باتوجه به فرمایشان مقام معظم رهبری باید بگوییم که حاکمیت نظر خودش را در مورد انتخابات بیان کرده است ولی تاکنون سازمان‌هایی مانند «صدا و سیما» که وظیفه تبلیغ در مورد انتخابات را دارد هیچ تحرکی مشاهده نکردیم. چشم انداز ما این است که ان‌شالله بار دیگر شاهد آن نباشیم که مانند انتخابات ۱۴۰۰ به فرد لایقی اجازه حضور ندهند و بار دیگر رهبری از اجحافی که صورت گرفته ناراحت شوند.»

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.