همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پیش از بازنشستگان کشوری انجام شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش بیش از ۲۰ درصدی یارانه‌های اختصاص یافته به مراکز خدماتی نگهداری از معلولان و سالمندان خبر داد

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایلنا، محمد شریعتمداری در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص اعطای بیمه و تسهیلات کرونایی به اهالی فرهنگ و هنر، گفت: در مورد تسهیلات مربوط به کرونا برای اقشار هنرمند، نویسنده، خبرنگار و اصحاب رسانه قبلا در ستاد ملی کرونا و کمیته اقتصادی آن ستاد مصوباتی در این رابطه صادر شده بود که بر اساس آن لیستی که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار قرار می‌گیرد و منابع لازم در اختیار اصحاب فرهنگ و رسانه قرار خواهد گرفت. امروز بحث بیمه برای این عزیزان در دستور کار دولت بود که البته نوبت به طرح آن رسید و به جلسه بعد موکول شد و ان‌شاءالله در آن جلسه بیمه بیکاری دستور کار دولت خواهد بود.

شریعتمداری در ادامه اظهار داشت: یک مصوبه مهمی در مورد کمک هزینه یا یارانه پرداختی سازمان بهزیستی کشور به مراکز شبانه‌روزی و مراکز روزانه او ماکن نگهداری معلولین برای معلولیت‌های شدید و غیرشدید در منازل و نگهداری بیماران اوتیسم در منازل و مراکز طبق روال سال گذشته ما این را داشتیم که به صورت روزانه در مراکز درجه یک ۷۵۳ هزار تومان و در مرکز درجه دو ۶۷۲ هزار تومان پرداخت شود. برای بیماران روانی مزمن در مراکز شبانه‌روزی همین مبلغ در درجه یک ۱ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان و مراکز درجه دو ۱میلیون و ۱۰هزار و همچنین برای ارائه خدمات تخصصی در منزل ۶۷۲ هزار تومان از ابتدای سال ۹۹ قابل پرداخت خواهد بود.

وی افزود: برای کارگاه‌های تولیدی حمایتی ۸۱۴ هزار تومان، مراکز پشتیبانی شغلی که پیش از این مبلغی دریافت نمی‌کردند در سال جاری این مبلغ به ۵۳۸ هزار تومان رسید که بتوانند برای کاریابی و ایجاد شغل برای معلولین اقدام کنند. همینطور برای معلولین و سالمندان فاقد سرپرست در مراکز شبانه‌روزی درجه یک یک میلیون و ۳۳۵هزار تومان و مراکز درجه دو مبلغ یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان در اختیار مراکز قرار خواهیم داد. برای نگهداری آنهایی که دچار بیماری های هپاتیت، ام اس، ضایعات نخاعی و بیماری های خاص هستند با توجه به نیازهای خاص در مراکز شبانه روزی یک میلیون و ۳۲۵ هزار تومان از ابتدای سال ۹۹ در اختیار آن‌ها قرار می گیرد.

وزیر تعاون و رفاه اجتماعی افزود: در مجموع این ارقام نسبت به سال گذشته به طور متوسط بیشتر از ۲۰ درصد رشد داشته و تعیین آن با نظر دولت، سازمان برنامه و بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انجمن مراکز غیر دولتی حوزه توانبخشی تنظیم و ارائه شده است.

وزیر کار همچنین درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: پیش از بازنشستگان کشوری بحث همسان سازی حقوق در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی با نظر کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی تعیین، ابلاغ و اجرا کردیم که این مساله حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان بار مالی برعهده سازمان تامین اجتماعی داشت.

وی ادامه داد: در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی از همان فضا بعد از تصویب در مورد مشاغل سخت و زیان آور که با پرداخت ۴ تا ۸ درصد از سوی کارفرما، مدت خدمت برای آن‌ها یک سال یک، یک سال و نیم محسوب می‌شود، بایستی در واقع یک اقدام دیگری در راستای همسان سازی انجام می‌شد که این در مصوبه‌ای که با نظر کانون تهیه شده بود مغفول قرار گرفت، لذا ما این را در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی تصویب کردیم و به اجرا در خواهد آمد که اجرای آن هم بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان بار مالی برای این سازمان دارد اما این حق طبیعی مشاغل است که در مشاغل سخت و زیان‌آور مشغول خدمت بودند.

2 نظر
  1. سیدجلال

    سلام ظاهرأآقای شریعتمداری اشتباهأ برمسندوزارت تکیه زده ،که هیچ اطلاعاتی درخصوص سرانجام اجرای همسلن سازی حقوق کارمندان بازنشسته دولت تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی ندارند! که اختلاف حقوق شان با بازنشستگان همترازشان درصندوق کشوری بالغ بر2/000/000 تومان می باشد،اگر سازمان تأمین اجتماعی کارگر نهاداست ،پس چرا دولت کسور کارمندان تابع قانون مدیریت کشوری را به این صندوق واریز می نماید؟چرا برای جلوگیری از تضییع حق بازنشستگان تمامی بازنشستگان همتراز دردوران اشتغال راتحت پوشش یک صندوق بازنشستگی قرار نمی دهند تادرچنین مواقعی حقی از کسی ضایع نشود؟؟؟!!!واقعا” تصمیم سازان کشور قادربه تشخیص چنین امر بدیهی نیستندکه بازنشستگان همتراز دردوران اشتغال می بایست پس ازبازنشستگی هم مشابه هم حقوق دریافت نمایند؟با هم سان سازی حقوق بازنشستگان بزرگترین خیانت درحق کارمندان بازنشسته تامین اجتماعی صورت گرفته هیچ کس هم نیست به فریاد ما برسد؟؟؟!!!گناه کارمندان بازنشسته تأمین اجتماعی چیست؟؟؟؟؟…

    1. حمید

      گناه این است که هیچ مسعولی درست سرجایش ننشسته. وسلام

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.