قطر میزبان بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ شد

طبق رای‌گیری صورت گرفته در مجمع عمومی شورای المپیک آسیا (OCA) قطر در رقابت با عربستان صاحب اکثریت آرا برای میزبانی بیست و یکمین دوره بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۳۰ شد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از مهر، انتخاب محل برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ مهمترین دستور جلسه سی و نهمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا بود. در این مجمع که امروز چهارشنبه با پیام تصویری «توماس باخ» رئیس کمیته بین المللی المپیک آغاز و با مدیریت «شیخ احمد الفهد الصباح» رئیس OCA پیگیری شد، رای گیری برای انتخاب میزبان این دوره بازی‌ها از میان دو کشور قطر و عربستان انجام شد.

طبق رای گیری صورت گرفته قطر میزبانی بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۳۰ را بر عهده گرفت. این کشور پیش از این در سال ۲۰۰۶ هم میزبانی بازی‌های آسیایی را عهده دار بود.

عربستان در حالی در رای گیری برای کسب میزبانی موردنظر ناکام ماند که هیچ تجربه‌ای از برگزاری این رویداد ندارد. البته طبق توافق صورت گرفته این کشور در سال ۲۰۳۴ میزبانی بازی‌های آسیایی را عهده دار خواهد بود.(پیش از رای گیری امروز اینگونه توافق شد که کشوری که بیشترین را کسب کند میزبان ۲۰۳۰ و کشور دیگر میزبان ۲۰۳۴ خواهد بود.)

رای گیری برای انتخاب میزبان بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۳۰ به صورت الکترونیکی برگزار شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.