حدادعادل در پاسخ به انتقادها: نه پول داریم نه کارمند!

رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی در برنامه زنده و انتقادی شبکه چهار سیما گفت: کی از گرفتاری‌های ما در شورای تحول علوم انسانی این است که نه ‎بودجه‌ به ما دادند، نه کارمند!

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، حضور حدادعادل در شبکه چهار سیما و برنامه زنده «زاویه» خبرساز شد.

‏غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی در برنامه ‎زاویه و در پاسخ به انتقاد از شورای تحت نظرش گفت: هیچ برآوردی از میزان سرمایه‌گذاری در رشته ‎علوم انسانی در کشور نداریم و من عدد آن را نمی‌دانم!

وی اضافه کرد: ارزیابی نکردیم که بعد انقلاب چقدر پول برای گسترش علوم انسانی خرج کردیم، چون این علم در سفره مثل سالاد و سبزی شده، نه غذای اصلی!

‏حدادعادل در پاسخ به سوالات متعدد مجری برنامه و کم‌کاری‌های شورای تحول خطاب به مجری ‎گفت: «من همین‌قدر در کشور اختیار دارم که شما‌ اختیار دارید! اگر بگویم چه کارهای سطحی‌ای انجام شده، حیرت می‌کنید.»

وی که رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، بنیاد سعدی، مشاور رهبری و مدیرعامل بنیاد دایره المعارف اسلامی، عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و…است، گفته: یکی از گرفتاری‌های ما در شورای تحول علوم انسانی این است که نه ‎بودجه‌ به ما دادند، نه کارمند! البته به قول حافظ نباید آبروی فقر و قناعت را برد.

‏حدادعادل در توجیه بی عملی و بی حاصلی اینگونه شوراها در کشور گفت: من نمی‌دانم چه کسی باید دستگاه‌های ‎نظام را با هم هماهنگ کند. من نمی‌توانم؛ از من نپرسید!

مدیر نشریه نقد اندیشه در واکنش به این اظهارات در توئیتر نوشت: سخنان ‎حدادعادل در شبکه چهار درحالی است که چندین مسئولیت فرهنگی و سیاسی دارد و با میلیاردها تومان بودجه که در اختیار اوست، باید پاسخگو باشد، نه منتقد.

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.