اپل در حال درو کردن پاداش انتقال لیونل مسی!

تب لیونل مسی سراسر لیگ آمریکا را فرا گرفته و این بازیکن با حضورش از هر جهت سود قابل توجهی به این لیگ بخشیده است.

به گزارش تازه‌نیوز، شرکت اپل در حال درو کردن پاداش انتقال لیونل مسی به اینترمیامی است، تیمی که به وضوح تاثیر او را در زمین می‌بیند.

کمپانی اپل این هفته ۱ میلیون اشتراک فصل جدید MLS را از طریق +Apple TV اعلام کرد، که حق نمایش مسابقات لیگ برتر فوتبال را برای ۱۰ سال آینده دارد. سرمایه‌گزاری این شرکت که ۲٬۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، به همکاری نزدیک به ۳۰ ساله لیگ ایالات متحده و ESPN پایان داد.

به نقل از خبرورزشی، بسته‌های ارائه شده توسط +Apple TV از ۱۲٬۹۹ دلار در ماه تا ۳۹٬۰۰ دلار برای کل فصل متغیر است. برای کسانی که مشترک +Apple TV نیستند و فقط می‌خواهند بازی‌های MLS را تماشا کنند، قیمت‌ها کمی بالاتر است و از ۱۴٬۹۹ دلار در ماه تا ۴۹٬۰۰ دلار برای کل فصل متغیر است.

حقیقت این است که مسی همچنان به رکوردشکنی‌ها ادامه می‌دهد و تمام توجهاتی که به او می‌شود را توجیه می‌کند. ایوان مارتینیو، استاد بازاریابی ورزشی می‌گوید: «در بزرگترین بازار ورزشی جهان، او با وجود این واقعیت که چهار لیگ اصلی دیگر (NFL ،NBA ،MLB و NHL) مخاطبان و بت‌های خود را دارند، همچنان به جلب توجه ادامه می‌دهد.»

به محض امضای قرارداد با مسی در ماه ژوئن، بیش از ۳۰۰۰۰۰ مشترک جدید به Apple TV+ اضافه شد که بازتابی بیشتر از تاثیر این بازیکن آرژانتینی بر روند رو به جلوی لیگ را نشان می‌دهد. طبق گزارش نشریه اتلتیک، MLS و اپل بخشی از درآمد حاصل از اشتراک در بسته پخش فصل MLS را به مسی ارائه کردند.

آمدن مسی به گسترش شهرت لیگ در سطح جهان کمک می‌کند. مسی که با توجه به مجله فوربس به عنوان دومین ورزشکار ثروتمند جهان (با ثروت ۶۵۵ میلیون دلار) شناخته می‌شود، منافع دیگری نیز خواهد داشت. آدیداس برندی که مسی از قبل با آن شراکت دارد، بخشی از سود حاصل از فروش کالاهای خود در لیگ را به اسطوره آرژانتینی خواهد داد. این توافق همچنین شامل گزینه خرید درصدی از اینترمیامی در هنگام بازنشستگی می‌شود؛ مشابه آنچه بکام سال‌ها پیش انجام داد.

علاوه بر این، خرید ستاره آرژانتینی درهای جدیدی را در تلاش برای ارتباط هواداران با MLS و باشگاه‌هایش باز می‌کند. الکساندر موتا، رئیس Creation at End to End می‌گوید: «برای لیگ رو به رشدی مانند MLS، آمدن مسی طیف وسیعی از فرصت‌ها را برای بهبود روابط بین هواداران، باشگاه‌ها و خود رقابت باز می‌کند. برای انجام این کار، ساختار ارتباطات در رسانه‌های مختلف، علاوه بر خلاقیت برای تدوین استراتژی‌ها و تقویت نقطه تماس با طرفداران ضروری است.»

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.