آرسن ونگر: مربیان خوب زیادی در ایران حضور دارند

رییس توسعه جهانی فوتبال فیفا گفت: من همیشه می‌گویم که مربی ابتدا باید ظرفیت گوش دادن را در خود بالا ببرد و شنونده خوبی باشد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، آرسن ونگر، رییس توسعه جهانی فوتبال در وبینار دانش‌افزایی فدراسیون فوتبال ایران اظهار کرد: ایران کشور بزرگی با استعدادهای زیاد است و مربیان زیاد خوبی در ایران دارید که نیاز است در مسیر آموزش و پیشرفت دائمی قرار داشته باشند. در فیفا ما مسئول این هستیم که پتانسیل‌های این کشورها بالا ببریم و هدف ما یاری رساندن به فدراسیون‌هاست.

وی ادامه داد: ما در حال تدارک دوره‌های مربیگری برای برخی از کشورها از جمله ایران هستیم. طبعا نیازهای شما را تحلیل و آنالیز می‌کنیم و با برنامه ریزی به شما ارائه خواهیم داد.

ونگر در پاسخ به پرسشی درباره فلسفه‌های مربیگری در رابطه با بازیکن گفت: مربی باید بازیکن را تحت تاثیر قرار بدهد و برای پیشرفت او تلاش کند. طبعا شناخت فرهنگ بازیکن از اهمیت بالایی برخوردار است. به صورت کلی ما می‌گوییم مربی انسانی است که با تخصص در فوتبال کار می‌کند و برای موفقیت به سه رکن اساسی نیاز دارد. رکن اول ارتقای همیشگی دانش، رکن دوم بالا بردن مهارت‌های انتقالی و رکن سوم راهبرها و روش‌هایی که منجر به موفقیت تیم می‌شود. من همیشه می‌گویم مربی ابتدا باید ظرفیت گوش دادن را در خود بالا ببرد و شنونده خوبی باشد تا در ادامه بتوانیم تعامل خوبی ایجاد کنیم.

سرمربی پرافتخار سابق آرسنال گفت: واقعیت این است که وقتی من کار خودم را از سال ١٩٩٣ به صورت حرفه‌ای در فرانسه آغاز کردم، برخی اصول را برای خودم تعریف کردم. اول کیفیت تمرینات تیم بود و در ادامه استفاده از افراد متخصص در کنار خودم و البته حفظ نظم و انضباط. این ها موضوعاتی است که در تیم اهمیت بالایی دارد.

به گزارش ایسنا، وبینار دانش افزایی مربیگری فوتبال امروز (چهارشنبه) در حالی با حضور آرسن ونگر و سخنرانی دبیرکل فدراسیون فوتبال آغاز شد که جمع گسترده ای از مربیان فوتبال ایرانی در این دوره حضور دارند. همچنین در این وبینار دراگان اسکوچیچ، حمید استیلی و حسین عبدی هم حضور دارند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.