آرایش جدید در بازار خودرو‌های مونتاژی

گران‌ترین شاسی‌بلند مونتاژی نزدیک سه میلیارد فروخته می‌شود و خرید جک J ۴ به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها نزدیک ۷۶۵ میلیون آب می‌خورد.

به گزارش تازه‌نیوز، گران‌ترین شاسی‌بلند مونتاژی نزدیک سه میلیارد فروخته می‌شود و خرید جک J ۴ به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها نزدیک ۷۶۵ میلیون آب می‌خورد.
خودرو‌های مونتاژی همراه با محصولات ایرانخودرو و سایپا در سراشیبی قیمت‌ها حرکت می‌کنند. درعرض ۴۰ روزی که از تابستان امسال گذشته، همزمان با کاهش قیمت پژو پارس و دنا پلاس امثال هایما S ۷ و لاماری‌ایما به‌ترتیب ۱۰۰ و ۱۵۰ میلیون تومان ارزان شدند.

به نقل از اقتصاد۲۴، فیدلیتی که توسط بهمن‌موتور وارد بازار شده، رکورددار کاهش قیمت بین مونتاژی‌ها به‌شمار می‌آید و در این مدت فروشنده‌های فیدلیتی هفت‌نفره قریب ۳۰۰ میلیون تومان از قیمتشان پایین آمدند. تیگو هشت پرو مکس مدیران‌خودرو که جزو گران‌ترین مونتاژی‌های فعلی است و نزدیک سه میلیارد آگهی می‌شود، نسبت به اوایل تابستان ۱۵۰ میلیون تومان کمتر معامله می‌شود و آنطرف ارزان‌ترین مونتاژی‌های صفرکیلومتر بازار یعنی جک J۴ کرمان‌موتور حدود ۸۰ میلیون تومان کمتر از اوایل تیرماه قیمت دارند.

تیگو هشت پرو مکس جزو گرانقیمت‌ترین خودرو‌های مونتاژی است. براساس آخرین تصمیم شورای رقابت قیمت تیگو هشت پرو مکس تیپ فول‌آپشن در کارخانه دو میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان است، اما در بازار آزاد قیمت همین مدل را دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعلام می‌کنند. تیگو هشت پرو مکس جزو چینی‌های تازه‌نفس است و کمتر از شش ماه از حضورش در خیابان‌ها می‌گذرد. اسفند پارسال اولین نسخه‌های تیگو هشت پرو مکس با قیمت خنده‌دار چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سایت‌هایی مثل دیوار آگهی می‌شد، اما الان نسبت به آن موقع قیمت تیگو هشت پرو مکس حدود ۱.۴ میلیارد پایین آمده و درمقایسه با یک ماه قبل که خرید تیکو هشت پرو مکس سه میلیارد و ۵۰ میلیون تومان هزینه داشت، ارزش آن ۱۵۰ میلیون تومان پایین آمده است.

ام‌وی‌ام X ۲۲ پرو دنده‌ای بین مدل‌هایی که هنوز در خط تولید مونتاژکاران باقی ماندند، قیمت کمتری دارد. خود مدیران‌خودرو اردیبهشت امسال در اولین اطلاعیه فروش ام‌وی‌ام X ۲۲ پرو دنده‌ای، قیمتش را در نمایندگی ۷۰۶ میلیون تومان اعلام کرد و، چون هنوز پای آن به بازار باز نشده، نمی‌توانیم درباره قیمت ام‌وی‌ام X ۲۲ پرو دنده‌ای در بازار آزاد صحبت کنیم. البته می‌توانیم بگوییم درحال حاضر ارزان‌ترین مونتاژی در کارخانه که ام‌وی‌ام X ۲۲ پرو است، حدود ۱۶۰ میلیون از گران‌ترین خودرو داخلی در کارخانه قیمت بیشتری دارد. منظورمان دنا پلاس توربو اتوماتیک است که قیمت آن توسط ایرانخودرو ۵۴۵ میلیون تومان تعیین شده.

جک J ۴ کرمان‌موتور یکی دیگر از گزینه‌های ارزانقیمت مونتاژی است. این یکی براساس آخرین توافقی که بین مونتاژکاران و شورای رقابت شکل گرفته، در کارخانه ۷۶۵ میلیون تومان فروخته می‌شود و الان که ۱۰، ۱۲ روز از مرداد می‌گذرد، اغلب فروشنده‌های جک J ۴ صفرکیلومتر حاضرند آن را با همان قیمت کارخانه بفروشند. چون اگر آگهی‌های جک J ۴ صفرکیلومتر را زیرورو کند، به‌ندرت با ارقام بالای ۷۶۷ روبرو می‌شوید. یک ماه قبل فروشنده‌های جک J ۴ رقمی نزدیک ۸۴۵ میلیون تومان به خریداران پیشنهاد می‌دادند و حالا به‌ناچار حدود ۸۰ میلیون تومان از قیمت‌های پیشنهادی خودشان پایین آمدند. این وسط یعنی بین امثال X ۲۲ دنده‌ای و جک J ۴ تا تیگو هشت پرو مکس دوجین مونتاژی دیگر در بازار خودرو حضور دارند که البته سرنوشت آن‌ها در هفته‌های گذشته چیزی شبیه همین مدل‌ها بوده است.

لاماری‌ایما جزو مونتاژی‌های جدید بازار است و آرین‌موتور آن را با موتور میتسوبیشی و گیربکس هفت‌سرعته به ایران آورده است. کسی که بتواند لاماری‌ایما را از خود نمایندگی بخرد، یک میلیارد و ۵۵۶ میلیون تومان هزینه می‌کند، اما قیمت لاماری‌ایما در بازار آزاد به یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان رسیده و فاصله تقریبا ۱۷ درصدی بین قیمت لاماری‌ایما در کارخانه و بازار به‌چشم می‌آید. در هفته پایانی فروردین امسال که برهه تاریخی در بازار خودرو کشور محسوب می‌شود، قیمت لاماری‌ایما در بازار آزاد تا مرز دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان بالا رفته بود و نسبت به یک ماه قبل قیمت لاماری‌ایما در بازار آزاد حدود ۱۵۰ میلیون تومان تنزل پیدا کرده است.

فیدلیتی و دیگنیتی جزو مونتاژی‌های محبوب بهمن‌موتور هستند. تیپ پنج‌نفره فیدلیتی که رقیبی برای لاماری‌ایما به‌حساب می‌آید در کارخانه یک میلیارد ۱۲۳ میلیون تومان فروخته می‌شود و تیپ هفت‌نفره فیدلیتی در کارخانه یک میلیارد و ۱۴۸ میلیون تومان قیمت دارد. در بازار آزاد قیمت فیدلیتی پنج نفره و هفت‌نفره به‌ترتیب یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان و یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان است. اگر به یک ماه قبل نگاه کنیم، قیمت فیدلیتی پنج‌نفره در بازار آزاد ۲۹۰ میلیون تومان پایین آمده و خرید فیدلیتی هفت‌نفره درمقایسه با آن روز‌ها ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کمتری دارد.

قیمت دیگنیتی پرایم هم که در کارخانه یک میلیارد و ۲۴۹ میلیون تومان است، در بازار آزاد به یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان می‌رسد. این یکی را یک ماه قبل یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان خریدوفروش می‌کردند و حالا درعرض چند هفته حول‌وحوش ۲۹۰ میلیون تومان از قیمت دیگنیتی در بازار آزاد ریخته است. هایما S ۷ جزو مونتاژی‌های ایرانخودرو است و درحال حاضر بابت آن در بازار آزاد یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان یعنی حدود ۱۰۰ میلیون تومان کمتر از ماه گذشته ردوبدل می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.