هشدار جدی به طالبان: در مورد خاک ایران با کسی مذاکره نمی‌کنیم

یک کارشناس مسائل افغانستان درباره اختلاف مزی بین ایران و طالبان گفت: ما در مورد خاک خود با کسی مذاکره نمی‌کنیم.

به گزارش تازه‌نیوز، محمدعلی بهمنی قاجار، کارشناس مسائل افغانستان  گفت: صدها هکتار زمین ایران پشت دیوار مرزی قرار گرفته است. در اینکه این منطقه جز خاک ایران است هیچ شکی نیست و خود افغانستان هم ادعایی برای این خاک ندارد. ما اراضی کشاورزی و همچنین آرامگاه شهید پشت دیوار مرزی داریم و به اشتباه موقع ترسیم دیوار مرزی پشت دیوار قرار گرفته است.

او گفت: گویا در زمانی که ماموران مرزی رفته‌اند و خواسته‌اند این دیوار را تغییر بدهند و اصلاح کنند، ممانعت ایجاد شده است ولی افغانستان ادعایی برای این بخش ندارد. این دیوار باید هرچه زودتر برداشته شود تا بعدها موجب ادعایی از طرف افغانستان نشود.

او تصریح کرد: راهکار را در برداشتن دیوار می‌دانم. دیوار باید برداشته شود. اصلا چیزی برای مذاکره وجود ندارد. ما در مورد خاک خود با کسی مذاکره نمی‌کنیم. دیوار باید خراب شود و به نقطه صفر مرزی منتقل شود. ما باید در نقطه صفر مرزی استحکامات ایجاد کنیم و نیازی به مذاکره با افغانستان نیست. اگر زمان اصلاح دیوار به مشکل خوردیم و مزاحمتی از طرف کشور افغانستان صورت گرفت، آن‌ وقت با قوه قهریه باید با آن‌ها برخورد کرد. این بحثی است که اصلا نباید به سمت مذاکره رفت و صرفا باید با قاطعیت اقدام کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.