آقای وزیر، کارگران نیازی به توصیه شما ندارند/ سخنانی که یاد احمدی‌نژاد را زنده کرد

صولت مرتضوی که در دولت احمدی نژاد هم از مهره‌های شناخته شده و ۴ سال معاون سیاسی وزیر کشور بوده، حالا در قامت وزیر کار دولت رئیسی توصیه‌ای به کارگران کرده که یاد و خاطره احمدی نژاد را زنده می‌کند.

به گزارش تازه‌نیوز، صراط نیوز نوشت: ولت مرتضوی، وزیر کار برای افزایش حقوق کارگران یک پیشنهاد ویژه روی میز گذاشته و گفته است: «عدد و رقم دستمزد برای حداقل‌بگیر‌ها است، کارگران می‌توانند از قدرت چانه‌زنی استفاده کنند و حقوق بیشتری دریافت کنند.»

این اظهارات نیازی به پاسخ ندارد؛ اولا کارگران ماهر یا همان استادکار‌ها که تخصص ویژه‌ای داشته اند، هیچ گاه با حداقل مزد وزارت کار تن به کار نمی‌داده اند و نیازی به توصیه وزیر نداشتند. سایر کارگران نیز صرفا چشم امیدشان به همان مصوبه دستمزد است و معمولا هیچ کارفرمایی حاضر نمی‌شود به آن‌ها دستمزد بیشتری بدهد حتی با چانه زنی کارگران!

این اظهارات مرتضوی بیشتر شبیه اظهارات قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت دولت اول حسن روحانی بود که وقتی مرد میانسالی در یکی از شهر‌های ایران از هزینه سنگین فیزیوتراپی گلایه می‌کند، در پاسخ به گلایه این مرد می‌گوید که بهتر است خودش فیزیوتراپی کند و در ادامه توضیحاتی داده و با گفتن «خودت بمال» باعث خنده حضار شد.

البته محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسبق هم در واکنش به افزایش اجاره بهای مسکن از صاحبخانه‌ها خواسته بود که همکاری کنند تا قیمت‌ها بالاتر نرود و یا در واکنش به افزایش قیمت گوجه فرنگی، قیمت این محصول در محله خودشان را یادآوری کرده بود!

حالا مرتضوی هم یکی از همین دست راهکار‌ها را پیش پای کارگران گذاشته و احتمالا گناه پایین بودن دستمزد و قرار گرفتن آن‌ها زیر خط فقر را هم به گردن خودشان می‌داند که نرفته اند با کارفرما چانه بزنند تا حقوقشان بالا برود!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.