پشت‌پرده سئوال مسابقه شبکه افق درباره خانواده هاشمی چه بود؟

برایشان اهمیت ندارد که نتیجه اقداماتشان چه بازخوردی در افکار عمومی دارد . برای رسیدن خود وهمفکرانشان به مجلس از هر روشی استفاده می‌کنند. نمونه آخر آن اقدام اخیر صداوسیما بود. ۲۰ مرداد، در جریان یک مسابقه تلویزیونی از شبکه افق سیما سوال عجیبی درباره فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مطرح شد که کاربران شبکه‌های اجتماعی را به واکنش واداشت.

به گزارش تازه‌نیوز، در جدیدترین قسمت از مسابقه تلویزیونی رخداد که از شبکه افق پخش می‌شود، محسن قره شیخ لو، مجری برنامه، از یک گروه از شرکت کنندگان پرسید: «کدام‌یک از فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی به‌طور علنی از تحریم‌های ترامپ علیه ایران حمایت کرد؟»

و سپس چهار گزینه را که نام فرزندان آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی است خواند: «یاسر، فاطمه، فائزه و مهدی».طرح این سوال در یک مسابقه تلویزیونی که عنوان «نخستین مسابقه سیاسی تلویزیون» را یدک می‌کشد، از نظر بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی عجیب بوده و واکنش‌های متفاوتی به دنبال داشته است.شبکه افق در معرفی این مسابقه این‌طور نوشته است: «این مسابقه تلویزیونی مربوط به تاریخ معاصر کشور عزیزمان ایران است که شرکت کنندگان در آن ذیل دو گروه دو نفره با هم به رقابت می‌پردازند که حضور در آن نیازمند داشتن اطلاعات مناسب در زمینه تاریخ معاصر است.»

صداو سیما و برخی جریان‌های سیاسی در زمان حیات آیت الله هاشمی بارها به تخریب ایشان می‌پرداختند و می‌پردازند. مرداد ۹۹ محسن هاشمی گفت: «با وجود این، درخواست رسمی آیت الله هاشمی رفسنجانی برای در اختیار گذاردن فرصت قانونی پاسخگویی به اتهامات مطرح شده علیه ایشان، تا روز پایانی حیاتشان پاسخ داده نشد و متاسفانه طی پنج سال سپری شده از رحلت ایشان نیز این روند هتاکی و تخریب از سوی افراطیون همچنان در تریبون‌های رسمی کشور از جمله صداوسیما تداوم یافته است.»

اکنون که آیت الله هاشمی در قید حیات نیست سعی در تخریب فرزندانشان دارند. فائزه هاشمی اکنون در زندان است و دوران محکومیت خودش را می‌گذراند اما یادآوری آنچه او گفته بود و طرح نام تمام فرزندان آیت‌الله هاشمی معنای جز تخریب سیاسی جریانی نیست که رقیب انتخاباتی دلواپسان است. صداوسیما بارها با همین هدف به تخریب آیت الله هاشمی پرداخته بود واین اقدام تا جایی پیش رفت که محمد هاشمی برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: «صداوسیما که آقای هاشمی را ممنوع الصدا و ممنوع‌التصویر کرده و هیچ چیز در مورد ایشان نمی‌گوید.» وی گفت: «گاها ایشان را تحریف می‌کنند. همچنین در دهه فجر با این که آقای هاشمی از استوانه‌های انقلاب بود یک کلمه از ایشان گفته نمی‌شود. »محمد هاشمی ادامه داد:« این تحریف‌ها در مورد همه مناسبت‌ها وجود دارد . وی گفت: در مراسم رحلت ایشان نیز همچنین صداوسیما و رسانه‌های وابسته به جریان اصولگرا نسبت به آقای هاشمی یا سکوت می‌کنند یا ایشان را تحریف می‌کنند.»

بیشتر بخوانید:

به نقل از آرمان‌ملی آنلاین، مرداد ۹۹ هم محسن هاشمی، فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نامه‌ای خطاب به رییس صدا و سیما از برخی برنامه های صدا و سیما در خصوص تجمل گرایی نشان دادن مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی انتقاد کرد. حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبایی، عضو جامعه روحانیت مبارز در سال ۹۵ به شبکه اول آمد و در بخش‌هایی از صحبت‌هایش گفت: «صداوسیما مدام گله می‌کند که چرا مردم ماهواره می‌بینند و چرا بیننده صداوسیما کم شده است، من وظیفه دارم بگویم که صداوسیما اگر از آقای هاشمی تجلیل نکند، مردم را از دست خواهد داد، مردم فقط آن چهار نفری نیستند که شما فکر می‌کنید او تنها یک خبردار و اهل خبر نبود، او مجتهد بود.»

جبلی چه می‌گوید؟

این روند در شرایطی است که پیمان جبلی رئیس صداوسیما اخیرا گفته است: در همه دوره‌های انتخابات در صدا و سیما این بحث وجود داشته که آیا نتیجه انتخابات برای این رسانه اهمیت دارد تا مجلس همسو بیاید یا اینکه مشارکت مردم بالا باشد؟ مقام معظم رهبری روی بالاترین میزان مشارکت تأکید داشته‌اند و صرف اجرای قانون و با ورود افراد تأیید صلاحیت شده، انتخابات باید با بالاترین مشارکت برگزار شود. رئیس سازمان صدا و سیما از مسئولان این سازمان خواست در برنامه‌هایشان، فضای رقابت گفتمانی را در مسائل اساسی کشور برای نامزدهای انتخابات فراهم کنند و برای این هدف، از امکانات رسانه‌ای صدا و سیما در فضای مجازی هم استفاده شود. پیمان جبلی یادآور شده است که «نمایندگان مجلس تا آخرین روز نمایندگی، حق استفاده از امکانات را در رسانه ملی دارند.»

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.