گول نخورید، ارتباط عمیق طالبان با تروریست‌ها متوقف نشده!

طالبان با وجود تعهداتی که به ایالات متحده داده است، همچنان با گروه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی ارتباط بسیار عمیقی دارد.

به گزارش تازه‌نیوز،  طالبان متفاوت شده است اما به سبک و سیاق خود و در راستای منافع و مصالح بنیادگرایانه خود متفاوت شده است. طالبان افغانستان دریافته که در دنیای امروز باید تغییراتی را در شیوه حکمرانی خود صورت دهد و این تغییرات به‌هیچ‌وجه به این معنا نیست که این گروه اسلحه‌به‌دست از مرام و شیوه بنیادگرایانه خود دست کشیده است.

امروز شاهد اعمال محدودیت‌ها بر زنان، ممنوعیت تحصیل دختران، بسته شدن دهان رسانه‌ها، ممنوعیت اشتغال زنان، اعمال سیاست‌های سختگیرانه اجتماعی و مدنی و حرکت نکردن به سمت تشکیل دولت فراگیر از سوی طالبان هستیم. علاوه بر این، طالبان با وجود تعهداتی که به ایالات متحده داده است، همچنان با گروه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی ارتباط بسیار عمیقی دارد. واقعیت این است که نشریات اساسی آنها در مورد حقوق بشر و حقوق زنان تغییر نکرده است. حتی پیش از رسیدن به قدرت نیز بیش از ۱۰ ولسوالی در افغانستان تحت کنترل کامل طالبان بود و در آن ولسوالی‌ها حتی یک مدرسه دخترانه وجود نداشت. با این وجود دولت ترامپ با طالبان توافق کرد و دولت بایدن آن توافق را به شکل مفتضحانه‌ای اجرا کرد. طالبان نیز سهم خود را برد. به نظر می‌رسد که طالبان این سخن توماس هابز را خوب دریافته که می‌گوید:«شهرتِ قدرت، قدرت می‌‌آورد.»

مشورح این خبر را بخوانید: دیگر وقت سکوت نیست؛ باید مقابل طالبان تغییر رفتار بدهیم!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.