واکسن چینی در 6 کشور جهان تست شد!

خبرها از انجام موفق آزمایش بالینی واکسن چینی کرونا در داخل و خارج از چین حکایت دارد.

به گزارش تازه نیوز، واکسن چینی روی 60 هزار نفر از 6 کشور جهان آزمایش شده است. یک نمونه از واکسن چینی بر روی 60 هزار نفر از کشورهای امارات، بحرین، اردن، مصر، مراکش و آرژانتین آزمایش شده که بیش از 85 درصد تاثیر گذار بوده است.

خبر دیگر اینکه دولت چین، یک نمونه از واکسن‌های تولید داخلی خود را بر روی 4 هزار نفر از مقامات این کشور آزمایش کرده است. چینی‌ها مدعی شده‌اند که آثار منفی این واکسن‌ بسیار کم بوده و واکسن چینی نتایج رضایت‌بخشی داشته است.

در پایتخت کرونا چه خبر است؟

واکسن چینی از آن جهت اهمیت دارد که بسیاری آن را برای جهان راهگشا می‌دانند. در اذهان عمومی، ووهان چین، به عنوان منشاء و پایتخت شیوع کرونا شناخته می‌شود. سازمان بهداشت جهانی قصد دارد درباره منبع شیوع کرونا، تحقیقات خود را از چین آغاز کند. البته تا کنون با مقاومت این کشور همراه بوده است. محققان سازمان جهانی بهداشت ژانویه 2021 راهی ووهان چین، پایتخت کروناویروس جهان می‌شوند. آنها می‌خواهند درباره مکان و زمان اصلی شیوع کووید 19 تحقیق کنند. چین تاکنون با این بازدید موافقت نکرده و بارها اعلام کرده ووهان خود قربانی کرونا است.

غرب معتقد است کووید 19 خیلی زودتر از اعلام رسمی چین شیوع یافته و پکن با پنهان کاری باعث شیوع آن در جهان شده است.

وزارت خارجه چین اما نظر مخالفی دارد. آنها معتقدند پیدا شدن ردپای کرونا در مرکز سرطان ایتالیا در سپتامبر 2019 به نفع چین است! و نشان دهنده مبرا بودن چین از اتهام شیوع کووید 19. در حالی که نشانه موجود در این مرکز سرطان یعنی ویروس از ماهها قبل در چین بوده و آنها پنهان کاری کردند. اما وزارت خارجه چین می‌گوید این کشف به معنای شیوع کرونا از اروپا به چین است و نه از چین به دنیا!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.