بایدن راهی جز بازگشت به برجام و مذاکره با ایران ندارد!

پیشنهاد مطرح شده از سوی برخی یاران بایدن برای استفاده از اهرم فشار تحریم برای امتیازگیری از ایران فایده‌ای نخواهد داشت.

به گزارش تازه نیوز، پل آر. پیلار، استاد دانشگاه و عضو سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) بازگشت بایدن به برجام را راه حل تقویت راهبردهای امریکا می داند.

او در تحلیلی نوشت: پس از شکست سیاست فشار حداکثری ترامپ، ظهور بایدن رویکرد موثرتر آمریکا در قبال ایران را امکان پذیر می‌کند. بازگشت به توافق هسته‌ای ذخایر ایران را به یک دوازدهم کاهش خواهد داد و آمریکا دست از تلاش برای نابودی تجارت خود با ایران برخواهد داشت. و ایران هم دلیلی برای مجارجویی در خاورمیانه نخواهد داشت.

در نتیجه تقویت تندروهای ایران پایان خواهد یافت و اعتدال گرایان تقویت خواهند شد.

ایران قویا مذاکره درباره برجام را رد کرده است و در زمان ترامپ نیز ایران تا یک سال به تحریم‌های ترامپ پاسخ نداد ولی بعدا ترامپ آن را به جنگ همه جانبه اقتصادی برای تغییر رژیم تبدیل کرد. بنابراین آمریکا نیاز دارد تا به توافقات قبلی عمل کند نه اینکه از سیاست شکست خورده ترامپ استفاده کند.

بایدن و توصیه امنیتی‌ها

یک گروه پنجاه نفره از مدیران ارشد امنیت ملی آمریکا هم، با انتشار بیانیه ای، از دولت آینده آمریکا خواستند تا به سرعت و بدون پیش شرط به برجام بازگردد. در این بیانیه آمده: “تعهد فوری آمریکا به بازگشت به برجام، ایران را هم به پایبندی کامل ملزم می کند. و از دستیابی این کشور به جنگ افزار هسته ای جلوگیری و خطر جنگ را کاهش می دهد. با بازگشت ایران و آمریکا به برجام، کارِ دشوار محدودسازی جنگ افزارهای منطقه ای و فراهم کردن بنیانی برای حل و فصل اختلافات منطقه ای و به جریان افتادن همکاری میان کشورهای این خطه، آغاز می شود.”

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.