ببینید: جدیدترین ابزار جاسوسی از خانه‌های مردم!

ماهواره جاسوسی Capella-2 قادر به دیدن داخل آپارتمان و گرفتن تصاویر شفاف با وضوح کریستالی است.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، جاسوسی هر روز وارد فازهای جدید می‌شود. آمریکا حالا با ماهواره جاسوسی Capella-2 قادر به دیدن داخل آپارتمان و گرفتن تصاویر شفاف با وضوح کریستالی است. این ماهواره در حالت اسپاتلایت قادر به تصویربرداری با وضوح 50 سانتی متر در 50 سانتی متر است.

پیام بنازاده، موسس و مدیر کمپانی می‌گوید برخلاف سایر ماهواره‌های تجاری، کاپلا 2 قادر به انجام عملیات در شب و حتی در هوای ابری است. فناوری بکار رفته در این ماهواره موسوم به رادار دیافراگ مصنوعی است که دهه 1970 توسط ناسا استفاده می‌شد.

جاسوسی با ماهواره

بر این اساس سیگنال رادیویی قدرتمند به نقطه مورد نظر شلیک شده تا هدف در روی زمین روشن شود.

سپس پژواک از هر پالس جمع آوری و تحلیل شده تا تصاویر دقیق ایجاد شود.

از آنجایی که ماهواره به جای جمع آوری نور، سیگنال به پایین می‌فرستد، قادر به نفوذ به درون دیوار است.

شرکت Capella Space با دولت آمریکا همکاری می‌کند.

پرتاب ناموفق ماهواره جاسوسی

اواخر شهریورماه بود که پرتاب ماهواره جاسوسی آمریکا با شکست مواجه شد. و سه ثانیه پیش از زمان تعیین شده برای پرتاب به فضا لغو شد و حداقل برای یک هفته به تعویق افتاد. متوقف کردن پرتاب موشک ماهواره‌بر دلتا-۴ تنها سه ثانیه مانده برای فرستادن ماهواره ان رول-۴۴ از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در ساعت سه و ۲۸ دقیقه صبح شنبه صورت گرفت.

به گفته اتحادیه پرتاب یونایتد که کار ساخت حامل ماهواره سنگین دلتا-۴ را برعهده داشته است، سه ثانیه پیش از پرتاب متوجه آتش‌سوزی در موتور سه هسته‌ای این موشک شده‌اند اما خود ماهواره دلتا-۴ آسیبی ندید و در سکوی پرتابماند.

بوئینگ و لاکهید مارتین هم در بیانیه‌ای گفتند “این تیم در حال مرور تمام داده‌ها است و مسیر پیش رو را مشخص می‌کند. زمان بازیابی لازم قبل از تلاش بعدی پرتاب، حداقل ۷ روز است.”

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.