تعرفه‌های جدید واردات خودرو اعلام شد

مهدی ضیغمی، سرپرست سازمان توسعه تجارت و مدیر پروژه واردات خودرو، تعرفه های جدید و پیشنهادی وزارت صمت برای واردات خودرو را اعلام کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، هم زمان با بازدید وزیر صمت از خودروهای وارداتی اعلام شد که در آینده نزدیک تعرفه های ورودی این خودروها کاهش پیدا می کند. در پی این موضوع، خبرنگار ما گفت و گویی را با سرپرست سازمان توسعه تجارت انجام نداد. مهدی ضیغمی در خصوص تعرفه های جدید واردات خودرو گفت: «وزارت صمت برنامه دارد تا تعرفه واردات خودروهای اقتصادی را کاهش دهد. با توجه به اینکه اکثر خودروهای اقتصادی حجم موتور کمتر از ۱۵۰۰ سی سی را دارند، پیشنهاد داده ایم تا تعرفه واردات این خودروها از ۷۰ درصد به ۵۵ درصد کاهش پیدا کند».

به نقل از آخرین‌خودرو، سرپرست سازمان توسعه تجارت در ادامه افزود: «در راستای حمایت از خودروهای پاک و کم مصرف پیشنهاد دادیم که تعرفه خودروهای هیبرید، پلاگین هیبرید و برقی کاهش داشته باشد. بر اساس این پیشنهاد تعرفه خودروهای هیبرید ۱۶ درصد، تعرفه خودروهای پلاگین هیبرید ۶ درصد و تعرفه خودروهای تمام برقی ۰ درصد خواهد بود».

مهدی ضیغمی در پایان گفت: «وزارت صمت برنامه دارد تا قیمت خودروهای وارداتی کمتر از محاسبات فعلی باشد و از سویی می خواهیم تا برای مشتریان خودروهای کم مصرف و با آلایندگی کم، مشوق هایی را در نظر بگیریم. پیشنهاد ما تعرفه هایی است که اعلام شده و حال باید منتظر تایید هیئت وزیران باشیم. بر اساس قوانین وزارت صمت پیشنهاد کاهش تعرفه ها را اعلام می کند و در نهایت هیئت وزیران است که باید تصمیم گیری نهایی را انجام دهد».

صبح دیروز وزیر صمت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، از خودروهای وارداتی بازدید کرد. در این رویداد خودروهایی که به مرحله شماره گذاری و یا اخذ مجوز شماره گذاری رسیده بودند، حضور داشتند. خودروهای سواری هیوندای، کیا، اشکودا، فیات، سوزوکی، گک، جیلی، بایک، ونوچیا، جتا، چانگان و… از جمله محصولات وارداتی هستند که بزودی راهی بازار کشور می شوند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.