درخواست برای افزایش حقوق کارگران/ هرچه سریعتر جلسه ترمیم مزد در شورای‌عالی کار برگزار شود

دبیراجرایی خانه کارگر استان گلستان گفت: حقوق ۸ میلیونی جوابگوی هزینه‌های زندگی کارگران نیست و دولت باید مزد کارگران را افزایش بدهد و هرچه سریعتر جلسه ترمیم مزد در شورای‌عالی کار را برگزار کند.

به گزارش تازه‌نیوز، غلام رضا طالبا در گفت‌وگو با ایلنا اظهارکرد: تورم در کشور ۴۸ درصد است ولی متاسفانه حقوق یک کارگر ۸ میلیون تومان است. هزینه سبد معاش ماهانه‌ی کارگر ۱۳ الی ۱۵ میلیون تومان است و حقوق ۸ میلیونی کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: تورم هر روز بالاتر می‌رود و سفره کارگری کوچک و کوچکتر می‌شود و کارگران انگیزه‌ای برای کار کردن ندارند. دولت باید مزد کارگران را افزایش دهد و هرچه سریعتر جلسه ترمیم مزد در شورای‌عالی کار را برگزار کند.

طالبا تصریح کرد: رشد تولید در گرو تامین امنیت شغلی و اقتصادی جامعه کارگری است اما متاسفانه دولت ومجلس توجه چندانی به این قشر ضعیف جامعه ندارند؛ افزایش حقوق کارگران تورم‌زا نبوده بلکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یکی از عوامل ایجاد تورم بوده است.

وی گفت: واقعیت این است که معیشت کارگران به سختی می‌گذرد و حداقل مزد کفاف مخارج آن‌ها را نمی‌دهد. دولت تورم را کنترل کند که اگر تورم کنترل شود آثار مثبت آن هم به جامعه کارگری و هم جامعه‌ی کارفرمایی می‌رسد.

وی تصریح کرد: بیش از نیمی از جامعه کارگری استان گلستان مستاجر هستند و ۷۰ درصد حقوق دریافتی کارگران برای اجاره‌بها صرف می‌شود. حقوق کارگران کفاف ۱۰ روز زندگی آن‌ها را هم نمی‌دهد.

وی در پایان کرد: در این شرایطِ تورم ۴۸ درصدی و حقوق ۸ میلیونی، تنها راه خانه‌دار شدن کارگران واگذاری زمین دولتی و وام ارزان‌قیمت است؛ از مجلس درخواست داریم راهکار مناسبی برای خانه دار شدن جامعه کارگری حداقل بگیر بیاندیشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.