رئیس ستاد ارتش طالبان تهدید کرد/ خطر تروریست‌ها از داخل خاک افغانستان برای همسایگان؟

رئیس ستاد ارتش طالبان گفت که ما به هر کشوری که علیه حکومت طالبان به زور متوسل شود، پاسخ می دهیم.

به گزارش تازه‌نیوز، قاری فصیح‌الدین، رئیس ستاد ارتش طالبان، ادعا کرده است که تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) در افغانستان صورت نمی گیرد و پاکستان باید «دشمنش» را در داخل خاک خود جست‌وجو کند.

او در مصاحبه با آریانا نیوز هشدار داد که به هر کشوری که علیه حکومت طالبان به زور متوسل شود، پاسخ خواهند داد. او گفت: «با بهانه‌های مختلف، کسانی که بخواهند بازهم تعهدات امارت اسلامی را زیر سوال ببرند و به زور متوسل شوند، اقدام ما و عکس‌‏العمل ما چیست؟ این را به دنیا ثابت کردیم و دنیا می‌داند.»

او تاکید کرد که از خاک افغانستان هیچ تهدید تروریستی متوجه کشورهای همسایه افغانستان نیست و امنیت در این کشور تأمین شده است.

به نقل از اطلاعات آنلاین، قاری فصیح‌الدین گفت که شاخه خراسان گروه تروریستی داعش در افغانستان جنگ جبهه‌ای ندارد و همواره از طرف طالبان سرکوب شده است.

او افزود: «در افغانستان داعش به شکلی که کدام جغرافیا را به دست داشته باشد که وجود خارجی داشته باشد، کدام منطقه‌ای وجود داشته باشد، به این شکل الحمدالله که وجود ندارد و نیست.»

رئیس ستاد ارتش طالبان تصریح کرد که وزارت دفاع این گروه می‌خواهند که در سال جاری خورشیدی شمار ارتش خود را از ۱۵۰ به ۱۸۰ هزار تن افزایش دهند.

ماه گذشته، فرمانده ارتش پاکستان نسبت به پاسخ مؤثر به گروه طالبان در افغانستان هشدار داده بود. ارتش پاکستان طالبان افغانستان را متهم کرده است که شبه نظامیان و گروه‌های مسلح مسئول حملات برون مرزی را پناه می‌دهند و از همین رو ارتش پاکستان خواستار اقدام مؤثر طالبان افغانستان برای دستگیری اعضای مظنون به بمب گذاری علیه اهداف پاکستان شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.