پشت پرده گران شدن خودروهای فرسوده

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به بیان توضیحاتی درباره دلیل گران شدن خودروهای فرسوده در بازار پرداخت.

به گزارش تازه‌نیوز، مهران سالاریه، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده درباره ماجرای گران شدن خودروهای فرسوده گفت: بحث اسقاط خودروی فرسوده در قبال واردات موضوع جدیدی نیست و همچنان هم ادامه دارد. داشتن خودروهای فرسوده و اسقاطی برای واردات خودروی خارجی موضوع کاملا اشتباهی نیست ولی دقیق هم نیست.

وی ادامه داد: برای واردات خودروی خارجی فرد واردکننده باید عوارض اسقاط را پرداخت کنند از سوی دیگر اسقاط خودروی فرسوده به این صورت است که صاحب خودروی فرسوده باید ثبت‌نام کند و خودرو را اسقاط کند و سپس گواهی بگیرد.

سالاریه گفت: مراکز اسقاط هم هستند که نسبت به خرید خودروی فرسوده اقدام می‌کنند و وقتی اسقاط می‌شود گواهی اسقاط را دریافت می‌کنند و آن مرکزی که گواهی اسقاط را دارد آن را در سامانه بارگذاری می‌کند. افراد وارد کننده نیازی نیست خودشان خودرو بخرند و اسقاط کنند و می‌توانند گواهی اسقاط مراکز را دریافت کنند.

به نقل از تجارت‌نیوز، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده افزود: تاکنون قانون قید نکرده که برای واردات خودرو تسهیلاتی داده شود. ما درصدد نیستیم که تمام تقاضای بازار را با خودروی خارجی تامین کنیم.

سالاریه ادامه داد: ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار خودرو را با این طرح می‌توانیم از رده خارج کنیم و بخشی از آن را می‌توانیم برای واردات خودروی خارجی استفاده کنیم. گواهی اسقاط به وفور وجود دارد و مشکلی برای تامین گواهی اسقاط وجود ندارد.

وی افزود: مردم نباید پول زیادی باید خرید خودروی فرسوده بدهند که در نهایت مرکز اسقاط نهایتا ۵۰ میلیون پول به آن‌ها بدهد بلکه باید گواهی اسقاط را با ۱۷ و نیم میلیون خریداری کنند. باید منتظر تصویب آئین‌نامه باشیم‌.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.