وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: عادی سازی روابط با عربستان پیچیده است

درپی تاکیدهای چند باره ریاض بر مجانی نبودن سازش با رژیم صهیونیستی و تاکید آن بر دستیابی ملت فلسطین به حق و حقوقشان به عنوان لازمه این سازش، وزیر خارجه رژیم اشغالگر به پیچیده بودن دستیابی به چنین توافقی اذعان کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سخنانی در این باره و اخبار منتشر شده مبنی بر امضای توافقی برای عادی سازی روابط میان تل‌آویو و ریاض اذعان کرد: مذاکرات بسیار پیچیده است.
وی در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر تاکید ریاض بر حل و فصل مساله فلسطین به عنوان لازمه دستیابی به چنین توافقی نیز گفت: مساله فلسطین قابل حل است و مانعی در مقابل صلح نخواهد بود.

به نقل از ایسنا، اخیرا صحبت‌ها درباره امضای یک توافق امنیتی احتمالی میان ریاض و واشنگتن که شامل عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان نیز می‌شود، افزایش یافته و رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که هسته‌ای شدن خواسته اصلی ریاض برای امضای چنین توافقی است.

با این حال، ریاض درباره این صحبت‌ها سکوت اختیار کرده است. عربستان بارها اعلام کرده بود که حل نزاع رژیم صهیونیستی و فلسطین باید شامل تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی باشد.

بنیامین نتانیاهو و سایر مقامات رژیم صهیونیستی از جمله الی کوهن نیز بارها درباره نزدیکی دستیابی به توافقی برای عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی سخن گفته‌اند؛ اما اخیرا رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که تلاش‌های بی‌وقفه رژیم اشغالگر برای عادی سازی روابط با ریاض طی سال جاری میلادی بی‌نتیجه خواهد بود.

همچنین ریاض بارها تاکید کرده است که عادی‌سازی روابط با تل‌آویو به اجرای طرح صلح عربی بستگی دارد که عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه فقید عربستان در سال ۲۰۰۲ آن را ارائه کرد و مبتنی بر ایجاد کشور به رسمیت شناخته شده فلسطینی در سطح بین‌المللی و در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی، بازگشت آوارگان و خروج تل‌آویو از بلندی‌های اشغالی جولان در ازای به رسمیت شناختن و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.