مافیای خودرو دست‌بردار نیست؛ درخواست مهم از رئیسی برای ورود به ماجرای واردات

فرهاد طهماسبی گفت: متاسفانه مافیا در حوزه خودرو در ایران حضور جدی دارد و این گروه‌های منفعت‌طلب در حال مقابله با قانون واردات خودرو هستند. یعنی از این افراد و گروه‌ها چه در دولت و چه در سازمان‌هایی مثل استاندارد، امور مالیاتی و گمرک و… در حال سنگ‌اندازی هستند.

به گزارش تازه‌نیوز، علیرغم قانون‌گذاری در خصوص واردات خودرو‌های کارکرده خارجی، همچنان دولت اراده‌ای جدی در این زمینه نیست و به تبع آن، صنعت و بازار خودرو، روز‌های خوبی را سپری نمی‌کنند.

از طرفی سخت‌گیری‌های بسیاری برای تایید کیفیت خودرو‌های کارکرده خارجی جهت واردات به کشور در دستور کار قرار گرفته که همین موضوع کار را بیش از پیش در دست‌انداز انداخته و همین مسئله باعث شده همچنان خبری از واردات این خودروها به کشور نباشد.

بیشتر بخوانید:

در همین رابطه، فرهاد طهماسبی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به اقتصاد۲۴ گفت: مجلس با نیت کمک به مردم و نظم دادن به صنعت و بازار خودرو، موضوع واردات خودرو را دنبال و تصویب و سپس به دولت ابلاغ کرد.

وی افزود: اکنون تصمیم‌گیری با دولت است و می‌باید وزارت صمت، سازمان استاندارد و… یک نظارت متعارف و منطقی را داشته باشند که واردات خودرو به کشور اتفاق بیفتد تا در ادامه، مشکلی از مردم حل و شاهد رضایت آن‌ها پس از سال‌ها باشیم.

نماینده استهبان در مجلس تصریح کرد: متاسفانه مافیا در حوزه خودرو در ایران حضور جدی دارد و این گروه‌های منفعت‌طلب در حال مقابله با قانون واردات خودرو هستند. یعنی از این افراد و گروه‌ها چه در دولت و چه در سازمان‌هایی مثل استاندارد، امور مالیاتی و گمرک و… در حال سنگ‌اندازی هستند و تلاش می‌کنند که اجازه ندهند مصوبه مجلس که قرار است کام مردم را شیرین کند، به سرانجام برسد.

رئیس جمهور به موضوع واردات خودروهای خارجی ورود کند

طهماسبی اظهار داشت: به نظر من در موضوع واردات خودرو و مخصوصاً خودرو‌های کارکرده، لازم است که شخص رییس جمهور ورود جدی به قضیه داشته باشد، چون ما در مجلس هرچه کاری از دست‌مان برمی‌آمده و نیاز قانونی بوده، انجام دادیم. با این حال، چه در دوران وزیر صمت قبل و چه در دوران مسئولیت وزیر صمت کنونی، گشایشی حاصل نشده و همچنان ما و مردم چشم انتظاریم.

وی افزود: به هر شکلی، افعی هفت سر منافع خودروسازی در ایران، در دولت و سازمان‌ها نفوذ پیدا کرده و می‌کند و اجازه نمی‌دهد واردات خودرو که اتفاقی خوب برای همگان است به منصه ظهور برسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: باز هم تاکید دارم که اشاره کنم، چون شخص رییس جمهور خواهان آرامش جامعه و مردم است، باید شخصاً به حوزه خودرو و واردات آن، ورود و نظارت کند و اجازه ندهد که سازمان‌ها به هر بهانه‌ای برای واردات خودرو سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی کنند. واقعاً مردم در این سال‌ها به خاطر موضوعات مختلف اقتصادی اذیت شدند و شایسته است که با رویکردی جدید در حوزه خودرو، رضایت را به آن‌ها برگرداند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.