نشست مشورتی روحانی و قالیباف در مورد بودجه ۱۴۰۰

نخستین نشست مشورتی دولت و مجلس در مورد بودجه ۱۴۰۰ کل کشورعصر سه شنبه با حضور رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای ستاد اقتصادی دولت و رئیس و برخی اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مجلس برگزار شد.

به گزارش تازه‌نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ابتدای این جلسه با اشاره به حکمت و سابقه تشکیل چنین نشست های مشورتی میان دولت و مجلس در سال های گذشته، تصریح کرد: هر ساله پس از تقدیم لایحه بودجه به مجلس و پیش از شروع بررسی آن در کمیسیون تلفیق، مقامات اقتصادی دولت و مسئولین تدوین بودجه در سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق نشست مشترکی برگزار می کردند و پس از طرح مباحث مرتبط با لایحه بودجه از سوی دو طرف، نتایج بسیار سودمند و پرفایده ای در زمینه بررسی لایحه در صحن مجلس بدست می آمد و باعث نزدیک شدن نگرش و نظرات دولت و مجلس در خصوص لایحه بودجه سال آینده می شد.

رییس جمهور اظهار امیدواری کرد این جلسه مشترک نیز در بررسی و تصویب لایحه بودجه در مجلس مفید و موثر واقع شود و دو طرف بتوانند با بیان نظرات و دیدگاه های خود و با تشریح و تبیین الزامات ، اقتضائات و مولفه هایی که بودجه سال که می بایست بر اساس آن تنظیم شود، به یک اشتراک نظر برسند.

در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از منابع و مصارف در لایحه بودجه ۱۴۰۰ ارایه نمود و راه های تحقق رهنموهای مقام معظم رهبری در بودجه سال آینده را بیان کرد.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش های دولت در سال های گذشته و ارایه لایحه بودجه در موعد مقرر به مجلس شورای اسلامی ، آنرا یک ضرورت خواند و اظهار امیدواری کرد مجلس محترم نیز لایحه بودجه را در زمان تعیین شده بررسی و دولت هم بتواند آیین نامه مرتبط با بودجه را در زمان مقرر تصویب و اجرا کند.

دکتر روحانی با بیان اینکه تصویب لایحه بودجه در موعد مقرر نیز ضرورت است، گفت: شرایط کشور ایجاب می کند تا با حفظ انسجام و اراده ای مشترک میان مسئولین، خدمت به مردم با سرعت و دقت پیگیری و انجام گیرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: مردم از مسئولان کشور انتظار دارند با حساسیت و جدیت وظایف خود را به انجام برسانند و امور کشور به دلیل اختلاف سلیقه و نظرها متوقف نماند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.