مسکو درباره خطر ورود کشورهای سوم به درگیری‌های اراضی اشغالی هشدار داد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره احتمال ورود کشورهای سومی به درگیری میان دو طرف فلسطینی و رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش تازه‌نیوز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار کرد: تصمیم واشنگتن برای ارسال یک ناو هواپیمابر به نزدیکی منطقه درگیری دو طرف فلسطینی و اسرائیلی حاکی از خطرات مداخله کشورهای سومی به این درگیری است.

به نقل از ایسنا، زاخارووا در ادامه گفت: تمامی اینها این تردید را به وجود می‌آورد که شرایط رو به تشدید تنش است و خطر بزرگی در مورد دخالت کشورهای ثالث در این درگیری وجود دارد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به گروه ضربتی ناو هواپیمابر «جرالد آر.فورد» دستور داد تا به سمت شرق دریای مدیترانه حرکت کرده و برای کمک به رژیم صهیونیستی آماده باشد.

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس رزو شنبه عملیات طوفان الاقصی را در پاسخ به تجاوزات صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و مردم فلسطین با شلیک هزاران راکت از نوار غزه علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد.

در این عملیات نیروهای مقاومت وارد شهرک‌های واقع در غلاف غزه شده و چند پایگاه نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی را به کنترل خود در آوردند.

طبق گزارش سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی، در این عملیات که تا امروز نیز ادامه دارد، تاکنون تعداد کشته شدگان صهیونیست به ۱۲۰۰ تن و مجروحان به ۲۹۰۰ نفر رسیده است.

همچنین آخرین برآوردهای مقامات صهیونیست حاکی از آن است که ممکن است بیش از ۲۰۰ اسرائیلی در نوار غزه بازداشت باشند.

در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی حملات هوایی شدیدی را علیه نوار غزه آغاز کردند که طبق گزارش وزارت بهداشت غزه، تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکنون ۹۵۰ شهید از جمله ۲۶۰ کودک و ۲۳۰ زن و بیش از ۵۰۰۰ زخمی با جراحات مختلف را به همراه داشته است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.