عجیب‌ترین رویارویی نکونام و گل‌محمدی

محل برگزاری بازی استقلال و پرسپولیس حالا به یک معما تبدیل شده است و احتمال دارد ورزشگاه آزادی میزبان این دیدار نباشد.

به گزارش تازه‌نیوز، تا چند وقت قبل هواداران استقلال و پرسپولیس فقط پیگیر زمان برگزاری دربی رفت لیگ بیست و سوم بودند اما حالا محل انجام این مسابقه و تعداد تماشاگران حاضر در آن هم به یک سوژه جدید برایشان تبدیل شده چون با توجه به وضعیت ورزشگاه آزادی هنوز کسی نمی‌داند که آیا می‌توان این مسابقه را آنجا برگزار کرد یا خیر؟

دربی قبل از جام ملت‌ها در آزادی؟

به نقل از خبرورزشی، در رابطه با جدال استقلال و پرسپولیس دو گزینه مد نظر قرار گرفته است که البته شرایط تیم ملی هم در آن فوق العاده مهم است. بر اساس گزینه اول با توجه به اینکه ورزشگاه آزادی باید تا اواسط آذر ماه برای لیگ قهرمانان آسیا مورد استفاده قرار بگیرد، دربی تا قبل از پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان انجام شده و خود ورزشگاه آزادی میزبان آن خواهد بود چون شرایط جهت رویارویی این دو تیم در تهران کاملاً مهیاتر از تقابل آنها در شهرستان‌ها محسوب می‌شود. این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که بتوان برگزاری دربی را برای اواخر آبان یا حداکثر اواخر آذر هماهنگ کرد در غیر این صورت باید سراغ راهکار دوم رفت و یا اینکه حداقل به آن اندیشید.

جدال در یکی از شهرهای سه گانه

یک طرح دوم هم برای برگزاری دربی پایتخت مد نظر قرار گرفته است. براساس این طرح اگر فشردگی مسابقات به گونه‌ای شد که سازمان لیگ نتوانست در اواخر آبان یا آذر ماه دربی را برگزار کرده و همه چیز به نیم فصل  موکول شد، آنگاه این مسابقه مانند معدود دفعاتی که در شهرستان‌ها برگزار شده است، به خارج از پایتخت و ورزشگاه آزادی منتقل شود. از قرار معلوم ۳ ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد، یادگار امام (ره) تبریز و شهدای فولاد اهواز برای انجام این مهم مد نظر قرار گرفته‌اند.

البته سازمان لیگ هنوز در این رابطه مذاکرات رسمی آغاز نکرده و همه چیز در حالت گمانه‌زنی قرار دارد اما دو نکته قابل توجه است. بحث اول اینکه قطعاً برای سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال راحت‌تر است که این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شود و بحث دوم هم، شرایط تیم میزبان است. روی کاغذ پرسپولیس میزبان دربی هفته پنجم تلقی می‌شود و ناگفته پیداست که آنها دوست ندارند اگر بازی خارج از تهران باشد، در اهواز مقابل استقلال صف‌آرایی کنند چون خوزستان از دیرباز به داشتن استقلالی‌های فراوان معروف بوده و پرسپولیس در صورتی که مجبور به برگزاری دربی خارج از پایتخت شود، قاعدتاً روی مشهد یا تبریز حساب بیشتری باز می‌کند.

البته اگر دربی پایتخت بعد از جام ملت‌ها موکول شود، همه معادلات چه برای برگزاری و چه در عرصه میزبانی متحول خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.